مراقب خرید و فروش‌های "مجازی" باشید

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: فضای اینترنت جهت تسهیل امور آحاد جامعه امکانات زیادی از جمله فروشگاه‌های اینترنتی فروش اجناس کارکرده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما افراد سودجو نیز بیکار ننشسته‌اند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: یکی از امکانات فضای مجازی سایت‌های آگهی رایگان و یا سمساری‌های دیجیتال است که از طریق آن می‌توان کالای مورد نیاز را در شهر خود و یا دیگر نقاط کشور جستجو کرد و با صاحب آن وارد معامله شد و یا نسبت به فروش کالاهایی که به آنها نیازی نیست اقدام کرد، لذا به دلیل این‌که در این سایت‌ها هیچ تضمینی برای صحت و سقم آگهی‌ها وجود ندارد هر شخصی می‌تواند آگهی تقلبی گذاشته و به واسطه آن اقدام به سوءاستفاده کند.

وی در خصوص خرید از سایت‌های فروش اجناس کارکرده هشدار داد و به کاربران توصیه کرد، خریداران حتما مشخصات فرد فروشنده را یادداشت و نگهداری نمایند تا در صورت هرگونه مشکلی به اطلاعات فروشنده دسترسی داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: برای تحویل گرفتن کالا باید به صورت حضوری مراجعه و سعی کنند در محل عمومی قرار بگذارند و تا جای ممکن از خرید کالا به صورت غیرحضوری اجتناب شود، هم‌چنین نسبت به کالاهایی که می‌خواهند از طریق این سایت‌ها خریداری کنند از قبل اطلاعات کافی داشته باشند و دقت لازم را در خرید انجام دهند.

کریمی عنوان کرد: خریداران باید آگهی‌ها، به ویژه آگهی‌های استخدام را به دقت بررسی کنند و به آگهی‌های غیر معقول شک کرده و مطمئن شوند تضمینی برای امنیت آنها وجود دارد، هم‌چنین به آگهی‌های استخدامی که هیچ مکان ثابتی ندارند مطلقا اعتماد نکنند.

وی افزود: شهروندان در صورتی که قصد فروش کالا در منزل را دارند در ساعاتی که در خانه تنها هستند به هیچ عنوان کسی را به داخل منزل راه ندهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: گاهی افراد به جهت ایجاد مزاحمت و انتقام اقدام به درج شماره تلفن فرد قربانی در ذیل آگهی‌ها می‌کنند که این کار جرم است و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

کریمی گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجiه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید