ماموریت تام ایران خودرو برای تولید انبوه رام تارا، دنا و ری‌را

تولید رام به عنوان یکی از قطعات استراتژیک خودروهای تارا، دنا و ری‌را در گروه تام ایران‌خودرو به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ عدد رسید.
 ماموریت تام ایران خودرو برای تولید انبوه رام تارا، دنا و ری‌را

به گزارش صنعت نویس، در حال حاضر این قطعه به عنوان یکی از محصولات تولیدی تام، در محل شرکت صنایع ماشین‌ابزار در حال تولید است و با توجه به آغاز تولید انبوه از سه ماهه سوم سال جاری، پیش بینی می‌شود تولید آن تا پایان سال به ۱۰ هزار عدد برسد.
ظرفیت تولید فعلی مجموعه رام و فرمان خودروهای تارا و دنای اتوماتیک حدود ۱۰۰ هزار قطعه در سال است که در حال حاضر بخشی از این ظرفیت در حال بهره برداری بوده و با برنامه‌ریزی انجام شده با ایجاد تغییرات لازم، قبل از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به دو برابر ظرفیت کنونی قابل افزایش است. حداکثر ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار عدد در سال است که تجهیزات مربوطه در حال سفارش‌گذاری است.
نیازمندی‌ها و اقدامات لازم برای برنامه افزایش پلکانی تولید روزانه رام تارا همچنین شروع تولید انبوه رامِ دنا در دستور کار قرار گرفته است.
با توجه به اهمیت مباحث کیفی تولید در اصلاحات طرح، پس از قالب‌سازی مجدد رام دنا، محموله یک‌روز خط و یک نمونه برای آزمون دوام نهایی آماده سازی و ارسال شده و در آستانه تولید انبوه قرار گرفته است.
با توجه به پیش بینی برنامه افزایش تولید سال آینده ایران خودرو،‌ دست یابی به هدف تامین نیمی از این ظرفیت توسط تام با تصویب و اجرای برنامه های توسعه ای کلان امکان‌پذیر خواهد بود.
در خصوص خودرو ری‌را نیز، تام به عنوان تامین کننده اصلی رام این خودرو، با توجه به قرار داشتن محصول در مرحله نمونه‌سازی، حدود ۵۰ عدد در فاز نمونه تولید و جهت استفاده در خودروهای نمونه ایران خودرو برای آزمون های مونتاژ و ارزیابی ارایه کرده است که در ادامه نیز مطابق با فازهای محصول، تامین رام توسط تام صورت خواهد پذیرفت.
از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در دست یابی به این موفقیت می‌توان به بهبود فرآیند تولید شامل سازمان دهی مجدد نقش آفرینان اصلی، شناسایی و رفع گلوگاه های اصلی فرآیندها و تولید و پی گیری استقرار نظام‌های کیفیتISO وIATF اشاره کرد.
منبع:ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید