ماسک در مترو ایمن نیست

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا ماسک‌های سه لایه برای استفاده از مترو قابل اطمینان هست یا نه گفت: هیچ کدام از اقلام حفاظتی ایمنی ۱۰۰ درصدی ندارند بنابراین مراقبت خاص و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود. در غیر این صورت ماسک‌ها و سایر اقلام حفاظتی ایمن نیستند و در مقابل انتقال ویروس نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ورود ماسک‌های لاکچری ۲۰۰ هزار تومانی گفت: به تازگی چنین گزارشی نداشته ایم البته اوایل شروع کرونا در کشور به علت کمبود ماسک در کشور، چنین مواردی را داشتیم و ماسک‌های ۲۰۰ هزار تومانی هم در بازار داشتیم؛ که بیشتر ماسک‌های N ۹۵ خاصی بودند که فیلترهای بلند مدت داشتند و البته با مجوز وزارت بهداشت وارد نشده بودند. اما اکنون چنین گزارشی‌هایی را نداریم.

صفوی افزود: در گذشته ماسک‌های N ۹۵ بیشتر در بخش صنعت کاربرد داشت، اما اکنون با توجه به نیاز بخش درمان، تولید این ماسک‌ها به حدی است که در بازار موجود است و بازار به نفع تولید کنندگان داخلی با قیمت‌های مصوب تغییر کرده است. وارد کنندگان خاص این کالاها با قیمت‌های نا متعارف ضرر می‌کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید