لوازم خانگی قاچاق گران شد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق خبر داد و درباره افزایش قیمت تایر نیز اظهار کرد: با عرضه‌کنندگان لاستیک اتمام حجت کردیم. اگر به هر دلیلی محاسبات سازمان حمایت به عددی که افزایش داده‌اند نرسد، به اندازه تولید، فروش و تخلفشان با آنها برخورد می‌شود.
لوازم خانگی قاچاق گران شد

به گزارش صنعت نویس، عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: در لوازم خانگی تولید داخل به هیچ وجه افزایش قیمت نداریم و کالاها با قیمت ثابت عرضه می‌شود، اما قیمت کالاهای قاچاق افزایش یافته که مقرر شده برخورد با کالاهای قاچاق تشدید شود. درباره افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی نیز به نتیجه نرسیدیم.

وی از شهروندان خواست که در کنار سازمان‌های مربوطه، در زمینه مقابله با کالای قاچاق همکاری کنند و هنگام خرید کالا، گارانتی محصول را در سامانه جامع گارانتی کنترل کنند و از صحت آن و قاچاق نبودن کالا مطمئن شوند.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی شرکت‌ها منتشر شده، اما دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی دیروز گفت که طی دو ماه گذشته درخواستی برای افزایش قیمت به این انجمن ارسال نشده است. بر این اساس و با توجه به اظهارات اخیر یکی از معاونان وزارت صمت که تاکید کرد افزایش قیمت لوازم خانگی، بدون مجوز وزارتخانه بوده و غیرقانونی است، به نظر می‌رسد افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل خودسرانه بوده است.

وی همچنین در واکنش به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت تایر، با اشاره به دعوت درخواست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از نماینده انجمن لاستیک برای ارائه مستندات افزایش قیمت تا روز شنبه، تصریح کرد: ظرف ۴۸ ساعت قیمت‌ها برآورد می‌شود و اگر دارای شرایط افزایش قیمت نباشد، درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود و قیمت‌ها باید تغییر کند. اتفاق نادرست این بود که همه بنگاه‌ها افزایش قیمت یکسان ۴۰ درصدی اعلام کرده بودند؛ اما افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند یکسان باشد.

رئیس سازمان حمایت همچنین با بیان اینکه "افزایش قیمت‌ها هنوز در بازار اجرایی نشده است و قرار بود از شنبه لاستیک‌ها با قیمت جدید عرضه شوند"، گفت: با عرضه‌کنندگان لاستیک اتمام حجت کردیم؛ اگر به هر دلیلی محاسبات سازمان حمایت به عددی که افزایش داده‌اند نرسد، به اندازه تولید، فروش و تخلفشان با آنها برخورد می‌شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید