قیمت و شرایط استفاده از سهمیه ارز ۵۰۰۰ یورویی

از فردا (چهارم بهمن) مردم می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن از صرافی‌ها ارز به نرخ بازار متشکل ارزی بخرند. این سهمیه که سالانه یکبار است، به متقاضیانی که از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری امسال خود استفاده کرده اند، تعلق نمی گیرد.

به گزارش صنعت نویس، براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره خرید و فروش ارز که به صرافی‌ها ابلاغ شده و همچنین اظهارات شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی، از فردا صرافی‌ها می‌توانند تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن از اشخاص حقیقی و حقوقی ارز بخرند. البته این معامله پس از احراز هویت مشتری و با ثبت در سامانه سنا قابل انجام است.

در این میان صرافی‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن ارز به اشخاص حقیقی (اشخاص ایرانی بالای ۱۸ سال ) و حقوقی مقیم ایران بفروشند.

براساس این بخشنامه و گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی، سقف تعیین شده برای خرید ارز توسط صرافی‌ها ۳۰ هزار یورو در روز است و اگر صرافی بالاتر از این سقف را خریداری کند، حداکثر تا پایان روز کاری بعد از آن باید مازاد آن را بفروشند.

از سوی دیگر، اشخاصی که در سال جاری از سهمیه خرید ۲۰۰۰ دلاری (یا معادل آن) از صرافی‌ها استفاده کرده‌اند، فعلا نمی‌توانند براساس بخشنامه جدید از سهمیه ۵۰۰۰ یورویی استفاده کنند.

گفتنی است؛ قیمت فروش ۵۰۰۰ یورو ارز از صرافی‌ها بر مبنای نرخ سامانه بازار متشکل ارزی خواهد بود که روش کشف قیمت آن در بازار در قالب ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های متفاوت خواهد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید