قراردادهای متعدد كره‌ای‌ها در تهران

كره جنوبی با اعلام اینكه ایران سرزمین فرصت های نوظهور است، اعلام كرد كه شركت های بزرگ صنعتی این كشور در جریان سفر اواسط ماه جاری «پارك گئون هی» رئیس جمهوری این كشور به ایران برنامه های گسترده ای برای امضای قراردادهای مختلف با تهران خواهند داشت.

 قرار است یك هیات تجاری بزرگ كره ای مركب از 300 نفر از مسئولان، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف تجاری، بازرگانی و صنعتی این كشور روزهای اول تا سوم ماه می (12 الی 14 اردیبهشت) رئیس جمهور كره را در سفر به تهران همراهی كنند.
به گزارش ایرنا، بنا بر این گزارش، مسئولان این شركت ها با اعلام اینكه شرایط بسیار خوب و فرصت های مناسبی برای آنان ایجاد شده، خاطرنشان كرده اند كه چندین قرارداد در بخش های مرتبط با توسعه زیربنایی میان دو كشور امضا خواهد شد.
همچنین قرار است طرفین در باره راههای پیشرفت و گسترش همكاری های دوجانبه در بخش های مالی، بانكی و انرژی بحث و تبادل نظر كنند.
خبرگزاری یونهاپ از كره امروز شنبه گزارش كرد كه بازار ایران پس از برجام به بازار فرصت های نوظهور تبدیل شده است و كره ای ها به شدت علاقه مند به همكاری با تهران هستند.
گزارش می افزاید: طرفین در ایران چندین تفاهم نامه و قراردادهای اولیه در زمینه ساخت راه آهن، ساخت سد، بیمارستان و نیروگاه پتروشیمی امضا خواهند كرد.
دست اندركاران بخش های صنعتی كره امروز شنبه در نشستی در سئول اعلام كردند كه ارزش این قراردادها بین 13 تا 17 میلیارد دلار خواهد بود.
از جمله شركت صنعتی «دائه لیم» كره اعلام كرده است كه یك قرارداد برای اجرای چند طرح ساخت خط آهن به ارزش چهار میلیارد و 900 میلیون دلار و قرارداد ساخت نیروگاه برقی و آبی به ارزش 2 میلیارد دلار با ایران امضا خواهد كرد.
این شركت ابراز امیدواری كرده است كه در زمینه ساخت كارخانه تولیدات پتروشیمی نیز قراردادی با ایران امضا كند.
شركت مهندسی هیوندا اعلام كرده است كه قراردادی برای ساخت پالایشگاه گاز در پارس جنوبی به ارزش سه میلیارد و 600 میلیون دلار با شركت «كانگان پترو ریفاینتری» ایران امضا خواهد كرد.
این شركت می گوید در همین رابطه یك توافق اولیه برای مشاركت در ساخت نیروگاه برق بخش خصوصی در ایران به ارزش 500 میلیون دلار نیز مدر نظر دارد.
بر اساس گزارش های دریافتی همچنین یك توافقنامه میان شركت مهندسی و سازندگی هیوندا و شركت «پاسكو دائه وو» كره با وزارت بهداشت ایران برای ساخت یك بیمارستان برای دانشگاه علوم پزشكی شیراز امضا خواهد شد.
شركت مهندسی هیوندا ساختمان این بیمارستان را احداث می كند و تجهیزات پزشكی آن را پاسكو تامین خواهد كرد.
خبرگزاری كره اعلام كرده است كه امضای توافقنامه های نهایی و رسمی با ایران به مقداری زمان نیاز دارد اما توافقات مذكور راه را برای گسترش همكاری ها در آینده نزدیك همواره خواهد كرد.
این اولین سفر یك رئیس جمهور كره به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیك میان آنها در سال 1962 میلادی است و قرار است خانم «پارك» در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو كند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید