فریبکاری میتسوبیشی ژاپن

شرکت خودروسازی میتسوبیشی اعتراف کرد درباره میزان راندمان مصرف ۶۲۵ هزار دستگاه خودروی تولیدی خود غلو کرده است.

پس از آنکه شرکت خودروسازی میتسوبیشی اعتراف کرد که درباره میزان راندمان مصرف 625 هزار دستگاه خودروی تولیدی خود غلو کرده، مقامات ژاپنی روز پنجشنبه برای انجام تحقیقات بیشتر به صورت ناگهانی به یک مرکز متعلق به شرکت میتسوبیشی موتورز مراجعه کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت میتسوبیشی گفته، این حضور ناگهانی اعضای وزارت حمل و نقل ژاپن در کارخانه ای در شهر اوکازاکی روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

روز پنجشنبه، به دلیل نگرانی ها درباره هزینه احتمالی جبران خسارت و جریمه های مربوط به این رسوایی، سهام شرکت میتسوبیشی برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به پایین ترین رقم در تاریخ این شرکت رسید.

سهام شرکت میتسوبیشی در طی 2 روز گذشته 2.5 میلیارد دلار، یعنی یک سوم ارزش خود را در بازار از دست داده است.

این مشکل که دولت ژاپن آن را «بسیار جدی» توصیف کرده، پس از آن افشا شد که شرکت نیسان موتور، عرضه کننده یکی از مدل های تولیدی شرکت میتسو بیشی متوجه وجود تناقضی در اطلاعات مربوط به تست راندمان مصرف سوخت این خودروها شد.

اکیرا کیشیموتو، تحلیلگر صنعت خودروی بانک جی پی مورگان آمریکا برآورد کرد که این فریبکاری احتمالا بیش از 50 میلیارد ین (450 میلیون دلار) برای میتسوبیشی هزینه خواهد داشت که شامل پرداخت غرامت به مصرف کنندگان، هزینه جایگزینی قطعات معیوب و پرداخت خسارت به شرکت نیسان می شود.

هرچند میتسوبیشی گفته که این خودروها تنها در ژاپن فروخته شده، اما تاثیر این رسوایی احتمالا در بازار محصولات این شرکت در کشورهای دیگر نیز احساس خواهد شد.

کیشیموتو افزود: «علاوه بر هزینه های مستقیم این رسوایی، تاثیرات ثانویه آن بر میزان فروش محصولات میتسوبیشی می تواند بسیار بزرگ باشد.»
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید