عملکرد اردیبهشت گل گهر زیر ذره بین

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را در حالی به پایان رساند که موفق شد در این ماه با فروش ۷۷۵ هزار تن از محصولاتش، درآمدی دو هزار و ۷۴۰ میلیارد تومانی را رقم بزند.

صنعت نویس: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که سهام آن با نماد «کگل» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود، به تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، عملکرد خود در اردیبهشت ماه سال 1401 را برای عموم افشا کرد. در این گزارش با نگاهی بر این اطلاعیه، عملکرد کگل در ماه گذشته را بررسی می‌کنیم.

بررسی تولید و فروش اردیبهشت ماه
کگل اردیبهشت ماه را در حالی به پایان رساند که مجموع تولید محصولاتش در این ماه به رقم دو میلیون و 400هزار تن رسید. یک میلیون و 280هزار تن از این مقدار مربوط به محصول کنسانتره سنگ آهن این شرکت است. همچنین کگل در اردیبهشت ماه بیش از یک میلیون و 110هزار تن گندله و حدود 10هزار تن گندله ریزدانه تولید کرد.

کگل بیش از 775هزار تن از تولیدات اردیبهشت ماه خود را به فروش رساند که این میزان، 30درصد بیشتر از فروش فروردین ماه شرکت است. 73درصد از کل فروش اردیبهشت ماه شرکت مربوط به محصول گندله بود. همچنین 25درصد از فروش ماه گذشته کگل از محصول کنسانتره سنگ آهن و الباقی مربوط به گندله ریزدانه بود.

در اردیبهشت ماه، کگل از فروش محصولاتش درآمد عملیاتی دو هزار و 740میلیارد تومانی را کسب کرد که 520میلیارد تومان بیشتر از درآمد فروردین ماه شرکت بود. همچنین گندله، کنسانتره و گندله ریزدانه، به ترتیب بیشترین سهم از درآمد اردیبهشت کگل را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است که نرخ فروش محصولات شرکت نیز در این ماه دستخوش تغییراتی شد. نرخ فروش گندله با کاهش سه درصدی نسبت به ماه گذشته به سه میلیون و 847هزار تومان به ازای هر تن رسید. کگل هر تن از کنسانتره سنگ آهن خود را نیز با قیمت دو میلیون و 785هزار تومان به فروش رساند که پنج درصد کمتر از نرخ فروردین ماه ان محصول است.

با این وجود، نرخ گندله ریزدانه شرکت بدون تغییر نسبت به ماه گذشته، در رقم یک میلیون و 596هزار تن باقی ماند.

در گراف زیر، عملکرد ماهانه کگل از فروردین ماه 1400 تا فرودین سال جاری نمایش داده شده است.

پیشتازی کگل در بازار سهام
کگل با قیمت 1,284تومان، معاملات اردیبهشت ماه بورس را آغاز کرد و این رقم در پایان این ماه به 1,380تومان رسید که رشد 7.3درصدی این سهم را نشان می‌دهد. در همین حین، شاخص کل بورس 4.4درصد رشد کرد و شاخص گروه استخراج کانه‌های فلزی با افزایش 6.7درصدی همراه شد. به این ترتیب کگل در ماهی که گذشت هم نسبت به میانگین هم‌گروه‌های خود عملکرد بهتری داشت و هم در مقایسه با کلیت بازار بازده بالاتری را رقم زد.
اقتصادآنلاین

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید