صیانت از سرمایه عظیم صنعت مس ایران از ضروریات است

مراسم تودیع و معارفه مدیر قدیم و جدید گروه حراست شرکت مس با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیران و مسئولان حراست کل کشور و ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش مس پرس، دکتر علی رستمی در جلسه تودیع و معارفه مدیرگروه حراست شرکت ملی صنایع مس ایران که با حضور مدیران و مسئولان حراست کل کشور و ایمیدرو روز (یکشنبه 22 خرداد) در محل شرکت مس برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از مدیر پیشین این امور، گفت: ملی مس جزو 3 شرکت برتر کشور قرار دارد و اهمیت آن برای همگان آشکار است. این شرکت صنعتی به عنوان موتور و یکی از پیشرانان توسعه نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود؛ لذا حراست و صیانت از این موتور پیشران و لوکوموتیو حائز اهمیت است.
دکتر رستمی با اشاره به این که شرکت ملی مس با توجه به برخورداری از اعتبار و جایگاه ویژه با دغدغه ها و مسائل زیادی مواجه است، اظهار کرد: دشمنان و کشور های استکباری به دنبال آن هستند تا مانع از حرکت چرخ های توسعه و تولید این کشور شوند.

شرکت مس بالای 18 میلیارد تن ماده معدنی دارد که با توجه به شرایط تولید فعلی، پیش بینی می شود تا 200 سال آینده مواد معدنی داشته باشد

مدیرعامل شرکت مس با بیان این که مخالفان نظام چشم طمع ویژه ای به صنعت مس دارند، تصریح کرد: صیانت از این سرمایه عظیم ملت بزرگوار ایران و بر هم زدن توطئه های دشمنان از ضروریات و بر عهده ما است.
وی با یادآوری این که شرکت مس متولد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و توانسته در خرداد سال 61 همزمان با فتح خرمشهر نخستین آند مس را تولید کند، خاطرنشان کرد: در آن سال ها که امریکائی ها تولید را رها کرده و از ایران رفتند، مدیران انقلابی و جهادگر با تلاش مضاعف اجازه توقف چرخ های تولید را نداده و توسعه را با قدرت بیشتری ادامه دادند.
رستمی با بیان اینکه شرکت مس در شرایط تحریم نیز مشکل صادرات نداشته و منابع مالی و اقتصادی برای سرمایه گذاری و توسعه فراهم است، تاکید کرد: این شرکت هیچ گونه بدهی ندارد و حتی با حمایت هایی که داشته به صنایع پایین و بالادستی نیز اعتبار بخشیده است.
وی با اشاره به برخورداری شرکت مس از ذخایر مواد معدنی مناسب، تاکید کرد: شرکت مس بالای 18 میلیارد تن ماده معدنی دارد که با توجه به شرایط تولید فعلی، پیش بینی می شود تا 200 سال آینده مواد معدنی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مس ضمن ارزیابی مثبت از برنامه های تدوین شده در حوزه اکتشافات، گفت: 18 میلیارد تن ماده معدنی یعنی 7 درصد از سرزمین را اکتشاف کرده ایم و 93 درصد هنوز اکتشاف نشده است.
وی با بیان این که همه چیز برای توسعه شرکت مس مهیا است، برخورداری از نیروی انسانی را فاکتور مهمی دانست و گفت: شرکت مس بهترین نیروی انسانی در غرب آسیا را در اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت مس ابراز امیدواری کرد: با توکل بر خدا، همدلی و تلاش شبانه روزی همچنین تدوین برنامه های منسجم و فشرده، انشاءالله خواهیم توانست در 4 سال آینده توسعه نیافتگی 12 سال گذشته را جبران کرده و تولید 280 هزار تن مس کاتد را به 1 میلیون تن برسانیم.
وی با اشاره به سوابق مدیر جدید گروه حراست گفت: خوشبختانه ایشان در حوزه دانش بنیان و مسائل اقتصادی از اطلاعات خوبی برخوردار هستند و با توجه به این که مدرک و رشته تخصصی آقای مقدم دکترای حقوق است و به مسائل مالی نیز اشراف دارند، امیدواریم این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهند.
وی با بیان این که مس دانشگاه کاملی است و زمینه کسب تجربه برای همه فراهم است، گفت: همه ما باید از این فرصت فراهم شده استفاده کنیم تا با کسب تجربه های جدید بتوانیم به صنعت مس و نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم.
دکتر رستمی با اشاره به اقدامات آقای مقدم در شرکت شستا و مبارزه علیه فساد مالی و اقتصادی، از تشکیل ستاد مبارزه با فساد در شرکت مس خبر داد و گفت: شرکت مس از مدیران پاک دستی برخوردار است اما ممکن است در این مسیر ناکسان و نامحرمانی باشند که چشم طمع به این صنعت داشته باشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید