با حکم دکتر رستمی مدیرعامل شرکت مس؛

سرپرست معاونت مالی و اقتصادی مس منصوب شد

عصر چهارشنبه 25 خرداد ماه جلسه تودیع و معارفه معاون و سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، معاونان، مدیران ستاد و مجتمع‌های 3 گانه در محل شرکت مس برگزار شد.

صنعت نويس: به گزارش مس پرس، دکتر علی رستمی با تشکر از خدمات کیارش مهرانی معاون پیشین مالی و اقتصادی شرکت مس، گفت: شرکت مس در شرایطی این تغییر را انجام می‌دهد که با وجود دارا بودن سرمایه و عدم بدهی در حوزه مالی و اقتصادی با وضعیت پیچیده‌ای روبرو است، چراکه از یک سو شاهد اجرایی نشدن پروژه‌های توسعه‌‌ای هستیم و از سوی دیگر و بنا به اعلام معاونت مالی کندی اجرای پروژه‌ها باعث عدم هزینه منابع مالی شرکت شده است.
وی خطاب به معاونان و مدیران حاضر در جلسه با تأکید بر اینکه باید هر چه سریعتر نسبت به توسعه پروژه‌ها اقدام عاجل به عمل آورده شود، گفت: این برازنده شرکت ملی مس نیست که از ابزارها و اهرم‌ تٲمین مالی یا از انواع اوراق‌ها برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده نشده است.

همه باید در حوزه توسعه سریع‌تر حرکت کنیم و قول و وعده‌ای که به مجامع مختلف برای توسعه و افزایش تولید با اعمال سیاست افزایش سرمایه‌ای داده‌ایم را جامه عمل بپوشانیم

دکتر رستمی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ثروت سهامداران فملی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: این امر نیاز به بازنگری اساسی در استفاده از ابزارهای تامین مالی دارد. لازم است با بردن منابع به سمت پروژه‌های توسعه‌ای و ایجاد بازده‌ای بالاتر از تورم، ایرادات و انتقادات موجود در زمینه اجرا نشدن طرح‌های توسعه و افزایش تولید را رفع کنیم.
وی اتخاذ تدابیر مناسب در مدیریت نقدینگی شرکت مس که در نهایت منجر به ارزش افزوده می‌شود را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: شرکت در واقع از مارکت مالی کاملی برخوردار است و با توجه به این که در این زمینه چیزی کم ندارد، طی این مدت از نقدینگی شرکت به طور چشمگیری استفاده نشده است.
مدیرعامل فملی در ادامه 2 نکته را حائز اهمیت دانست و توضیح داد: نکته نخست این است که همه باید در حوزه توسعه سریع‌تر حرکت کنیم و قول و وعده‌ای که به مجامع مختلف برای توسعه و افزایش تولید با اعمال سیاست افزایش سرمایه‌ای داده‌ایم را جامه عمل بپوشانیم.
رستمی انجام اقدامات اساسی‌تر برای حصول بازدهی بیشتر را از ضروریات عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا سود بیشتری برای انجام توسعه‌های آتی در اختیار داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی مس در ادامه موضوع مدیریت ترازنامه را از دیگر مباحث مهم در حوزه مالی و اقتصادی دانست و گفت: معاونت مالی و اقتصادی مسئول تمام اقلام ترازنامه و سود و زیان شرکت است.
وی با بیان این که مدیریت قیمت تمام‌شده تولیدات بسیار مهم است و باید این مسئله را به طور دقیق مورد رصد قرار دهیم، گفت: اینکه نسبت به رقبا در چه شرایطی قرار داریم و سرانه‌های تولید، کارایی و بهره‌وری مناسب هستند یا خیر؟ نیاز به بررسی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی مس اهمیت بودجه‌ریزی عملیاتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی تا حدودی انجام شده، اما نیاز به تمرکز بیشتری دارد.
رستمی با بیان این که در انجام امور باید منفعت سهامدار و شرکت را در نظر داشته باشیم و نسبت به انضباط مالی بیش از گذشته توجه داشته باشیم، تصریح کرد: این انضباط فعلی مالی مورد نظر من نیست و باید بهتر از این باشد.
مدیرعامل فملی در ادامه اهمیت موضوع فروش را گوشزد کرد و افزود: اصلاً معنی ندارد که فروش و صادرات زیر ال ام ای (LME) باشد؛ رابطه ارز با فروش باید مدیریت شود.
رستمی در ادامه با بیان این که دکتر مهرانی پس از این به عنوان مشاور مدیرعامل با شرکت مس همکاری خواهند داشت، به سوابق آقای تقدسی و حضورشان در دوره‌های قبلی به عنوان مدیر مالی شرکت اشاره و عنوان کرد: همه خاطرات خوبی از دانش و انضباط ایشان دارند و قطعاً حضورشان در این فصل برای ما مغتنم خواهد بود.
همچنین دکتر کیارش مهرانی نیز از زحمات و همکاری‌ مدیران در بخش‌های مختلف شرکت و معاونت تقدیر و تشکر کرد.
در پایان مدیرعامل شرکت مس با اهدای لوح تقدیر به معاون پیشین و اهدای حکم انتصاب به سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت مس برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید