زمستان سخت در انتظار انگلیسی ها

شرکت‌های انرژی انگلیس اعلام کردند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم کشور با افزایش دوباره قیمت‌ها در ماه اکتبر وارد فقر سوخت می‌شوند و زمستانی وحشتناک در انتظار آنهاست.

به گزارش صنعت نویس، رؤسای شرکت‌های انرژی انگلیس به پارلمان این کشور اعلام کرده‌اند از هر 10 نفر در انگلیس 4 نفر با افزایش دوباره قیمت‌ها در ماه اکتبر وارد فقر سوخت می‌شوند. آن‌ها خواستار حمایت بیشتر دولت برای خانواده‌های آسیب‌پذیر شده‌اند که با زمستانی وحشتناک مواجه خواهند شد.
مایکل لوئیس، مدیر عامل شرکت انرژی E ON انگلیس گفت بین 30 تا 40 درصد از مردم کشور از ماه اکتبر یعنی از زمان برداشته شدن محدودیت سالیانه بر عوارض، وارد فقر سوخت می‌شوند.

وی گفت انتظار می‌رود این شرایط تأثیر بسیاری بر مصرف‌کنندگان بگذارد. بدهی مصرف‌کنندگان 50 درصد معادل 800 میلیون پوند (1.04 میلیارد دلار) افزایش می‌یابد.
کیت اندرسون، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اسکات پاور هم اعلام کرد حدود 8000 تماس از طرف مصرف‌کنندگانی داشته که نگران کاهش توانایی خود برای پرداخت هزینه سوخت هستند.

وی گفت بسیار نگران خانواده‌هایی است که با افزایش صورت‌حساب انرژی مواجه خواهند بود و برای پرداخت آن بسیار مشکل خواهند داشت. وی خواستار ایجاد صندوقی شد که 1000 پوند از صورت‌حساب‌ها را از دوش خانواده‌های فقیر کشور در ماه اکتبر بردارد و بعد طی 10 سال این وام‌ها را تسویه کند.

قیمت جهانی انرژی طی شش‌ماهه گذشته روبه‌افزایش بوده اما جنگ اقتصادی غرب با مسکو شرایط را سخت‌تر کرده‌است. انگلیس در تحریم روسیه که یک عرضه‌کننده بزرگ انرژی به اروپاست با آمریکا و اتحادیه اروپا همراهی می‌کند. کشورهای غربی قول داده‌اند تا پایان سال جاری میلادی واردات زغال‌سنگ از روسیه را متوقف کنند و به‌دنبال آن طی سال‌های آینده واردات نفت و گاز طبیعی از این کشور را هم به صفر برسانند.

قیمت گاز طی ماه‌های اخیر به‌شدت در انگلیس بالا رفته و عرضه‌کنندگان انرژی را مجبور به افزایش صورت‌حساب‌ها کرده‌است. اما برخی مصرف‌کنندگان این شرکت‌های عرضه‌کننده را متهم کرده‌اند که بیش‌از حد مورد نیاز افزایش قیمت داشته‌اند تا ترازنامه‌های خود را با هزینه مصرف‌کنندگان تقویت کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید