زلزله FATF در بازار رمزارزها

کارگروه ویژه اقدام مالی به زودی راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارزهای دیجیتالی را منتشر خواهد کرد.
زلزله FATF در بازار رمزارزها

به گزارش صنعت نویس به نقل از کوین تلگراف، کارگروه ویژه اقدام مالی به زودی راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارزهای دیجیتالی را منتشر خواهد کرد. مارکوس پلیر- رییس این کارگروه- با بیان اینکه که در آخرین نشست FATF بخش بزرگی از گفت‌وگوها به ارزهای دیجیتالی اختصاص یافت افزود: این راهنما مبتنی بر سنجش ریسک دارایی های مجازی و سرمایه گذاری در آن ها خواهد بود و هفته آینده منتشر می شود.

پیش از این شماری از کشورهای عضو گروه هفت از جمله ژاپن خواستار ایجاد یک چارچوب قانونی بین المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی فعالیت های مجرمانه و تروریستی از طریق ارزهای دیجیتالی شده بودند. کارگروه FATF از سال ها پیش وظیفه نظارت و قانون گذاری در حوزه مقابله با پولشویی و ریسک مالی را دارد و از دو سال پیش به طور جدی مطالعه روی فناوری های نوین مالی نظیر دیفای و ان اف تی را آغاز کرده بود.

به گفته پلیر، دستورالعمل آتی حاوی توضیحاتی در مورد اعمال استانداردهای این کارگروه بر روی ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت (استیبل کوین ها) نیز خواهد بود. او گفت از تمامی کشورها انتظار دارد هر چه سریع تر استانداردهای FATF بر روی تراکنش های مرتبط با رمزارزها را بر روی سیستم داخلی خود اعمال کنند.

در پی انتشار این خبر بازار رمزارزها دچار ریزش شدیدی شده است چرا که انتظار می رود دولت ها و نهاهای بانکی به تدریج به سمت نظارت بیشتر بر روی معاملات این دسته از دارایی ها حرکت کنند.

سیان جونز- تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ- گفت: انتظار می رود راهنمای FATF به طور خاص به حوزه فناوری مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای ورود کند هرچند که ان اف تی ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع بوده و هزینه بالایی را به این صنعت برای انطباق با آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید