رونمایی از آخرین رقم بدهی دولت به بانکها

در ۴ ماهه نخست سال جاری بدهی دولت به بخش بانکها و موسسات مالی ۱۶۶هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸درصد رشد داشته است.
رونمایی از آخرین رقم بدهی دولت به بانکها

به گزارش صنعت نویس، بر اساس آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به بانکها و موسسات مالی غیر بانکی در تیر ماه سال جاری، 169 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.

بر این اساس؛ بدهی دولت به بانکها 166 هزار میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به تیر ماه سال قبل 28 درصد رشد کرده است. گفتنی است بدهی شرکتهای دولتی به سیستم بانکی کشور با رقم 2.7 هزار میلیارد تومان با کاهش 27درصدی همراه بوده است.

گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که بدهی بخش غیر دولتی در این مدت رشد 22درصدی را داشته و به رقم 958 هزار میلیارد تومان رسیده است.

لازم به ذکر است، در چهارمین ماه سال کل دارایی سیستم بانکی کشور به غیر از بانک مرکزی 2400 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر 95 رشد 18درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است،در حالی که در مدت مذکور کل سپرده های بخش غیر دولتی سیستم بانکی 1300هزار میلیارد تومان بوده، سپرده های قرض الحسنه با رقم 61 هزار میلیارد تومان رشد 29درصدی را شاهد بوده است.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید