ذخایر معدنی ایران چقدر است؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی و ثبت مواد معدنی خبر داد و گفت: بیش از ۵۵ میلیارد تن انواع مواد معدنی در کشور ذخیره قطعی و بقیه ذخیره زمین‌شناسی پیش‌بینی شده است.
ذخایر معدنی ایران چقدر است؟

به گزارش صنعت نویس به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علیرضا شهیدی با بیان این‌که افزایش عمق و سطح اکتشافات ایران می‌تواند به افزایش ذخایر معدنی ایران اضافه کند، اظهار کرد: آنچه که در کشور تاکنون باب بوده این بوده که مواد معدنی در سطح کشور شناسایی و ثبت شده و بر این اساس بیش از ۵۵ میلیارد تن انواع ذخیره معدنی در کشور قطعی و بقیه ذخیره زمین‌شناسی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نزدیک به دو دهه است که به شناسایی ذخایر پنهان روی آورده است، به این معنی که این ذخایر به هیچ عنوان نشانه‌هایی روی سطح زمین ندارند، بنابراین امیدواریم با استفاده از ژئوفیزیک هوایی بتوانیم این ذخایر معدنی را شناسایی کنیم.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از مقیاس یکصدهزارم در دهه ۸۰ به مقیاس ۹۴۵ هزار کیلومترمربع، سطح کشور را مورد شناسایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از افزایش دقت اکتشافات خبر داد و گفت: از سال گذشته این سازمان به تولید اطلاعات پایه در مقیاس یک پنجاه هزارم ورود کرده است و بر این اساس امیدواریم در برنامه پنج ساله هفتم کل کشور را در مقیاس یک پنجاه هزار داشته باشیم.

شهیدی خاطرنشان‌کرد: در بحث شناسایی و پی‌جویی زیاد از دنیا عقب نیستیم و باید به این نکته نیز توجه کنیم که سطح کشور ما بسیار وسیع است و نیازمند همکاری بخش خصوصی در این‌باره هستیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید