در دیدار «باقری »و «مورا» چه گذشت؟

«انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار «باقری »و «مورا» چه گذشت؟

به گزارش صنعت نویس، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسوول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسوولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسوولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.

باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد نموده و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

انریکه مورا نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه ای که مورد پذیرش همه طرف ها باشد، تاکید کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص روابط کشورمان و اتحادیه اروپایی، بر ارتقا روابط فیمابین تاکید شد و قرار شد در گفتگوهای آتی در بروکسل، سرفصل ها و زمینه‌های عملی گسترش روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

باقری همچنین در حوزه مسایل و موضوعات مهم منطقه از جمله تحولات افغانستان نیز ضرورت مسئولیت پذیری اتحادیه اروپایی خصوصا در ارتباط با وضعیت انسانی مردم افغانستان از جمله وضعیت بی جاشدگان و آوارگان را مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در خصوص شرایط غم انگیز مردم و زنان و کودکان در یمن نیز با توجه به محاصره چند ساله این کشور، خواستار توجه جدی اتحادیه اروپا و عمل به وظایف خود برای پایان دادن به این تراژدی انسانی شد.

در پایان این دیدار مقرر گردید، رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید