خبر بد وزارت بهداشت درباره تخت های آی سی یو کرونا

فارس نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ظرفیت تخت‌های «آی سی یو» بیمارستان‌ها پر شده است.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط روزانه ویدئویی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد به سوالات پیرامون وضعیت شیوع کرونا در کشور و نحوه ارائه خدمات بیمارستانی در کشور پاسخ داد.

وی ادامه داد: اورژانس‌های بیمارستانی خلوت شده و بیش از ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی خلوت شده است اما ظرفیت تخت‌های آی سی یو ما پر است. ۴۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌ایم که تقریبا پر است و میزان ماندگاری بیماران در آی سی یو افزایش یافته است در کنار مراجعه نسبی به بیمارستان‌ها روند ترخیص افزایش یافته است که این موضوع به دلیل تعطیلی مدارس، بازار و در خانه ماندن مردم و ایجاد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: با مهار کامل بیماری فاصله داریم اما نگرانی که کشورهای اروپایی برای بستری بیماران وجود دارد در کشور ما وجود ندارد و طی ۴۰ روز گذشته ۳۰۰ تخت آی سی یو به تخت‌های بیمارستانی ما افزوده شده است و با کمک خیرین و دولت نگرانی برای تامین تجهیزات پزشکی نداریم.

جان بابایی گفت: در اکثر بیمارستانی خیرین مستقر شده‌اند و کارهایی از قبیل تجهیزات سرمایه‌ای و توزیع مواد غذایی انجام می‌دهند و در برخی بیمارستان‌ها شاهد حضور گروه‌های جهادی هستیم که به این موضوع افتخار می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با درس آموخته‌هایی که از بحران گرفتیم در جاهایی که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است با کمک صندوق ذخیره ارزی این اقدام انجام خواهد گرفت، توسعه زیرساخت تاسیساتی، افزایش تخت بیمارستانی و آی سی یو نیز مد نظر قرار خواهد گرفت و بالغ بر ۶ هزار تخت بیمارستانی نیز به زودی افتتاح خواهد شد تا مردم در شرایط بحرانی نگرانی نداشته باشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید