جنجال بر سر لایحه رتبه بندی معلمان

در جریان بررسی اولویت لایحه رتبه بندی معلمان برای دقایقی جو مجلس متشنج شد.
جنجال بر سر لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش صنعت نویس، بعد از گذشت یک هفته از تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی با اولویت لایحه رتبه یندی در مجلس امروز این درخواست در جلسه علنی مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت؛ لذا با موافقت نمایندگان و طبق گفته رئیس مجلس جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان هفته جاری در دستور صحن علنی قرار می گیرد.

تقاضای بررسی بااولویت این لایحه را احمدامیرآبادی فراهانی نماینده قم بیان کرد و گفت: تصویب این لایحه به معنای انجام کار انقلابی است و نگاه مجلس و دولت به معلمان را تغییر می دهد.

الیاس نادران نماینده تهران در مقام مخالف این لایحه را دارای بار مالی خواند و گفت که پیش بینی های لازم برای تامین اعتبار آن انجام نشده است.

سپس نوبت به اظهارات رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول به عنوان موافق اولویت رسید که بخشی از صبحتهای او باعث ایجاد تنش در مجلس شد. او گفت که «چهار نماینده تهران به عنوان مخالف ثبت نام کردند دلیلش آن است آنها در متن مردم حضور ندارند و از دغدغه مردم بی خبرند.» همین صبحتهای نوروزی باعث شد تعدادی از نمایندگان تهران از جمله آنها مجتبی توانگر، مالک شریعتی و علی خضریان با در دست داشتن آبین نامه خواستار بیان تذکر با استناد به ماده ۷۵ شوند.

با پایان صبحتهای نوروزی، رییس مجلس به مالک شریعتی نماینده تهران اجازه بیان تذکر داد که او گفت: این چه استدلالی است که می گوید چهار نماینده تهران به عنوان مخالف صبحت کرده به همین دلیل نمایندگان تهران حرف فرهنگیان را نمی فهمند اکنون ما با یک موضوع کشوری، مالی و اقتصادی و بودجه ای روبه رو هستیم.

وی افزود: پدر و مادرم بازنشسته آموزش و پرورش و فرهنگی هستند و برادرانم معلم بودند در خانواده فرهنگی بزرگ شدم و دغدغه آنها را لمس کردم اما بحث بر سر این است که نباید با یک رفتار غیرمنطقی و غیرکارشناسی کشور را دچار دومینیوی سقوط در اقتصاد کنیم؛ چرا بحث را به سمت موضوعات پوپولیستی و غیرکارشناسی می کشانید؟ من با رتبه بندی مخالف نیستم اما باید منابع اجرای آن مشخص شود نه اینکه مثل اتفاق یارانه احمدی نژاد رخ دهد که به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه دادند اما ۴۵۰ هزار تومان از جیب آنها برداشت کردند.

وی گفت: نباید اجازه انجام چنین کار غیر کارشناسی داد از رئیس جلسه می خواهم به این موضوع با دقت رسیدگی کند.

بلافاصله بعد از صبحتهای شریعتی درخواست بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی به رای گذاشته شد و نمایندگان موافقت کردند این لایحه با اولویت مورد بررسی قرار گیرد.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید