تکنیک جدید صمت برای مدیریت متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه؟

متقاضیان از روز گذشته می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. دور دوم پیش فروش محصولات شرکت های خودروساز با مکانیزم نوبت دهی متقاضیان می توانند پنج خودرو را با توجه به اولویت های خود انتخاب کنند و در نهایت بعد از بررسی ها یکی از خودروهای انتخابی به آنها تعلق خواهد گرفت.

صنعت نويس: به گزارش اکو ایران، فاز دوم، دور جدید طرح پیش فروش صمت در سامانه یکپارچه از روز گذشته استارت خورد. متقاضیان می توانند در این مرحله با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. اما خبر می رسد سامانه یکپارچه همزمان با فاز دوم دچار اختلال شده و متقاضیان نمی توانند وارد شده و نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. اختلال در سامانه یکپارچه اتفاق تازه ای محسوب نمی شود در ادوار گذشته که متقاضیان برای خرید خودرو با قیمت کارخانه باید به سامانه یکپارچه مراجعه می کردند با چالش اختلال مواجه بودند. وزارت صمت نیز چاره کار را در تمدید بازه زمانی حضور متقاضیان در سامانه یکپارچه می دید. حال مشخص نیست بعد از گذشت بیش از 24 ساعت از اختلال در سامانه آیا سیاست گذار خودرویی بار دیگر تن به تمدید فرصت زمانی حضور متقاضیان در سامانه یکپارچه برای انتخاب خودروی مورد نظر خواهد داد یا اینکه امکان حضور حضور متقاضیان در روز 10 خرداد سال جاری به اتمام خواهد رسید؟

برخی این گمانه نیز مرح می کنند که ایجاد اختلال در سامانه یکپارچه نه به دلیل حضور متقاضیان بلکه تکنیکی است که سیاست گذار به کار گرفته تا بتواند تعداد متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه ای را به نوعی مدیریت کند. البته هستند افرادی که دلیل اختلال را نه در وزارت صمت بلکه در سرعت پایین اینترنت جست و جو می کنند و معتقدند مدیران صمت تلاشی برای مدیریت تعداد متقاضیان ندارند.

حال به هر دلیل اختلال در سامانه یکپارچه خودرو که اتفاق افتاده باشد دود آن به چشم متقاضیانی می رود که قصد دارند در التهابات بازار، خودروی مورد نظر خود را با قیمت های اعلامی در مبدا تهیه کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید