تولید انبوه تارا اتوماتیک به زودی کلید می‌خورد

مدیر طراحی سیستم‌های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران‌خودرو، گفت: در محصول تارا اتوماتیک، از سامانه ورود و استارت بدون کلید (کیلس) استفاده شده است. این اقدام در هماهنگی با شبکه برق و الکترونیک و سامانه مدیریت موتور و گیربکس صورت گرفته است.
تولید انبوه تارا اتوماتیک به زودی کلید می‌خورد

به گزارش صنعت نویس، سید احمد مدیرقمی با اشاره به این‌که تارا اتوماتیک مجهز به سامانه کنترل پایداری به‌روز است، خاطرنشان کرد: نسخه دستی تارا نیز به سامانه کنترل پایداری تجهیز شده است؛ این، نخستین بار است که یک محصول ایرانی به این سیستم مجهز می‌شود. در محصول جدید تارا اتوماتیک، کالیبراسیون گیربکس به دلیل ارتباط با دیگر سیستم‌ها، نسبت به خودروهای دیگر شرایط بسیار پیچیده‌تری داشت که خوشبختانه با وجود زمان کم برای مناسب‌سازی استفاده در فصول سرد و گرم سال، به طور بسیار مطلوبی در این خودرو توسعه یافته است.
مدیر طراحی سیستم‌های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران‌خودرو، کنترل پایداری را سامانه‌ای در راستای ایمنی راننده و سرنشینان دانست و تصریح کرد: این سامانه سبب می‌شود تا در صورتی که به هر نحوی خودرو از مسیر خود منحرف شود، با ترمزهایی که به صورت مستقل بر هر چرخ عمل می‌کنند، یا با در اختیار گرفتن سیستم گاز، از انحراف خودرو، چرخش و واژگونی آن جلوگیری شود.
وی با بیان این‌که سامانه کنترل پایداری موجب جلوگیری از لغزش خودرو نیز می شود، افزود: اگر خودرو در موقعیت‌های سربالایی و شرایط بارندگی، یخ‌زدگی، شن و ماسه و دیگر سطوح لغزنده قرار گیرد، در چرخ‌ها سُرخوردگی ایجاد نمی‌شود و با کنترلی که بر سیستم گشتاور موتور و تعویض دنده اعمال می‌شود، امکان حرکت خودرو بدون هرزگردی چرخ‌ها فراهم می‌شود.
مدیرقمی با بیان این‌که امکان دیگری هم در محصول تارا اتوماتیک و هم در نمونه دستی تعبیه شده، جلوگیری از پس زدن در زمان شروع حرکت در سربالایی است، اظهار کرد: این امکان نیز که به HSA معروف است، به وسیله سامانه کنترل پایداری فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: سامانه ورود و استارت بدون کلید و باز شدن درها به صورت لمسی، تنها بخشی از امکاناتی است که سیستم برق و الکترونیک تارا اتوماتیک فراهم آورده است.
به گفته وی، باز شدن هوشمند درِ صندوق عقب به عنوان امکانات آتی این محصول در نظر گرفته شده است.
وی سامانه «RLS» موسوم به اتولایت و حسگر باران را از امکانات رفاهی و ایمنی به‌کاررفته در تارا اتوماتیک برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از این سامانه، چراغ‌ها از حسگر نور و برف‌پاک کن‌ها از حسگر باران فرمان می‌گیرند. به این ترتیب، در صورت تنظیم در حالت اتوماتیک، برف‌پاک‌کن با بارش باران به صورت خودکار شروع به کار می‌کند. ضمنا در صورت تنظیم چراغ‌ها در حالت اتوماتیک، در موقعیت‌هایی مانند ورود به تونل یا پارکینگ، چراغ‌ها به صورت خودکار روشن و پس از خروج، خاموش می‌شوند. حالت خودکار برف‌پاک‌کن و چراغ‌ها توسط راننده فعال یا غیرفعال می‌شود.
مدیرقمی اضافه کرد:‌ علاوه بر امکانات یاد شده، تارا اتوماتیک، مجهز به سامانه نمایش فشار باد چرخ‌ها و آینه‌های تاشونده برقی نیز هست.
وی ضمن اعلام این که تارا اتوماتیک به‌زودی به تولید انبوه می‌رسد، به توان و ظرفیت تولید این محصول اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، با توجه به رقابت‌پذیر بودن این محصول، استقبال بالایی از سوی مشتریان و بازار صورت گیرد و بر همین اساس، امکان افزایش ظرفیت تولید با همکاری سازندگان زنجیره تامین وجود خواهد داشت.
منبع:ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید