تمجید رییس ایدرو از ایران خودرو

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به بازدید کاملا سرزده رییس جمهوری و اظهار نارضایتی ایشان درخصوص وضعیت تولید خودرو ناقص که منجر به ابلاغ دستور هشت‌بندی شد، تصریح کرد: جای خوش‌حالی دارد که بسیاری از بندها اجرا شده و خودروهای کف با وجود این‌که تاکید شده بود براساس شرایط تولید امکان توقف تولیدات دو هفته در پارکینگ‌ها وجود دارد، امروز به جایی رسیده که حتی یک خودرو ناقص هم از خط تولید ایران خودرو خارج نمی‌شود.

به گزارش صنعت نویس، علی نبوی، دستاورد عبور مستقیم و توقف تولید ناقص را بسیار مهم و ماحصل تلاش و زحمت و هماهنگی فراوان ارزیابی و اظهار کرد: شاید بیان این موضوع ساده باشد، اما برنامه‌ریزی زنجیره طولانی و عظیمی که در فرآیند تولید ایران‌خودرو دخالت داشته و شاخص‌های مدیریت خاصی لازم دارد که ایران‌خودرو گامی جلوتر از دستور رییس‌جمهوری حرکت کرده است.
وی با بیان این که یک سال است تیم مدیریت جدید مستقر شده است، به دستاوردهای اخیر ایران خودرو اشاره کرد و گفت: در خصوص تعهدات معوق نیز اقدامات موثری شده است و بسیاری از مواردی که جزء انتظارات و توقعات مردم و مسوولان بوده به خوبی پیش رفته و برنامه‌ها محقق شده است.
معاون وزیر صمت، موضوعی که در دستورات هشت‌بندی رییس‌جمهور دیده می‌شود و به طور کامل به اجرا نرسیده را واگذاری خودروسازان عنوان کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته اقدامات عملیاتی انجام شده اما متاسفانه فضای صنعت خودرو اجازه نمی‌دهد که تصمیمات اقتصادی اتخاذ شود و به همین سبب این موضوع مقداری زمان بر شده و واگذاری را دچار وقفه کرده است.
وی علت این موضوع را ضرورت فراهم سازی برخی الزامات دانست که به صورت کامل انجام نشده است و گفت: باید اجازه دهیم بنگاه محصول خود را به صورت اقتصادی قیمت گذاری کند و از مرحله قیمت گذاری دستوری عبور کنیم.
معاون وزیر صمت عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از مسیرهای عبور از قیمت گذاری دستوری برشمرد و گفت: هم‌زمانی افزایش قیمت خودرو در بازار با عرضه در بورس کالا، رابطه علت و معلولی به شمار نمی رود و افزایش قیمت بازار به دلایل دیگری از جمله افزایش قیمت دلار بوده است.
وی تصریح کرد: فضای فعالیت اقتصادی برای بنگاه اقتصادی به طور کامل شکل نگرفته است تا شرایط برای خصوصی سازی واقعی ایجاد شود، اما اقدامات لازم در حال اجراست.
نبوی با بیان این که در شرایطی که ایران خودرو به دنبال ثبت رکورد تاریخی تولید در زمستان است باید تمرکز مدیران مجموعه بر تحقق اهداف ترسیم شده باشد، افزود: کار مدیران ایران خودرو بسیار سخت است و به جز سختی های فنی که کار صنعتی دارد، باید ملاحظات جانبی را نیز در نظر داشته باشند.
وی با تاکید بر این که به عنوان نماینده دولت، حداقل دخالت را در تصمیم گیری بنگاه اقتصادی داریم، خطاب به مدیرعامل ایران خودرو گفت: شما مدیران اجرایی منتخب هستید و باید براساس تصمیم‌گیری های فنی و کارشناسی مسایل را مدیریت کنید و نتایج این تصمیم‌گیری‌ها نیز قابل مشاهده است.
نبوی عبور از رکورد سال گذشته طی ۹ ماهه امسال، طراحی و توسعه محصول و ارتقای کیفیت را از دستاوردهای مهم مدیرعامل ایران خودرو دانست و گفت: باید فضای عمومی صنعت کشور را به آرامش برسانیم، تیم مدیریتی، کارشناسی و اجرایی صنعت خودرو این توان را دارند که به اهداف تعیین شده کشور برسند.
وی تصریح کرد: مجموعه مدیریتی صنعت خودرو همواره یک سر و گردن از صنایع کشور بالاتر بوده‌اند، به گونه‌ای که بسیاری از مباحث تضمین کیفیت برای نخستین بار در صنعت خودرو پایه گذاری و از سایر کشورها الگوبرداری و در ایران خودرو بومی سازی شده است و در حال حاضر نیز همین ویژگی های مدیریتی حاکم است و با توجه به پیچیدگی های صنعت خودرو نسبت به سایر صنایع قوی‌تر است.
رییس هیات عامل ایدرو علت وجود هجمه بالا برای این صنعت را ملی بودن آن دانست و گفت: فضای فعالیت صنعت خودرو مدیریت نشده و متاسفانه این هجمه ها به سمت بنگاه تولیدی هدایت می شود.
وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم مخالفت با واردات خودرو، تاکید کرد: اعتقاد وزارت صمت هم این است که واردات مشکلی برای خودروساز به وجود نمی‌آورد و عوامل مشکل ساز را باید در جای دیگری جست و جو کرد.

گفتنی است، معاون وزیر صمت به همراه مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، از خطوط تولید و بخش های مختلف مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این شرکت بازدید کرد.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید