تلفات کرونا در آمریکا از کشته‌های جنگ ویتنام بیشتر شد

آمار فوتی‌های کروناویروس در ایالات متحده از تعداد کشته‌های این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفت.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس جدید در ایالات متحده در روز سه شنبه از قربانیان این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفت. اکنون بیش از ۵۹ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و بیش از یک میلیون نفر هم به این ویروس آلوده شده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی در پی اعلام آمار جدید تلفات کرونا گزارش دادند که تعداد نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ ویتنام ۵۸ هزار و ۲۲۰ نفر بوده است و اکنون تلفات کرونا ازکشته‌های آمریکا در جنگ ویتنام بیشتر شده است.

آمارها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا طی ۱۸ روز دو برابر افزایش پیدا کرده و یک سوم از کلِ آمار جهانی ابتلا در این کشور ثبت شده است.

بنابر اعلام مسئولان حوزه بهداشت عمومی آمریکا، تعداد واقعی مبتلایان به کووید-۱۹ حتی بیش از رقم گزارش شده است که دلیل آن می‌تواند کمبود نیروهای متخصص و نبود تجهیزات کافی باشد.

حدود ۳۰ درصد از موارد ابتلا در نیویورک که کانون شیوع بیماری بوده گزارش شده است و پس از آن ایالت‌های نیوجرسی، ماساچوست، کالیفرنیا و پنسیلوانیا قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تعداد فوتی های کووید-۱۹ نه تنها از آمار قربانیان این کشور در جنگ ویتنام بلکه از آمار مرگ و میر آنفلوآنزای فصلی طی سال‌های اخیر به استثنای سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ فراتر رفته است. در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ موارد فوت ناشی از آنفلوآنزای فصلی ۱۲ هزار نفر بوده اما در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ رقم ۶۱ هزار نفر گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هم‌اکنون در سطح جهان موارد ابتلا به کووید-۱۹ از زمان آغاز شیوع این بیماری در چین به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید