تعیین کف قیمت برای دیتای موبایل

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از تصمیم رگولاتوری برای تعیین کف قیمت دیتای موبایل و نیز قیمت فعلی اینترنت در کشور دفاع کرد و گفت: ایران سومین کشور ارزان دنیا در تعرفه دیتای موبایل است.

مجید صدری در نشست خبری با تاکید بر اینکه تعیین کف قیمت برای تعرفه اینترنت موبایل به نفع اپراتورها و فعالان بازار فناوری ارتباطات خواهد بود و بازار رقابتی ایجاد می کند، ادامه داد: عدم تعیین کف قیمت برای اینترنت، آسیب جدی به فعالان بازار خواهد زد و سبب ایجاد دامپینگ قیمت می شود.

وی ایران را سومین کشور ارزان دنیا در حوزه موبایل باندپهن عنوان کرد و گفت: ما سال گذشته پیشنهاد خود برای تعیین کردن کف قیمت اینترنت به رگولاتوری اعلام کرده ایم و هم اکنون نیز رگولاتوری این طرح را در دستور کار دارد.

مدیرعامل رایتل در دفاع از ارزانی قیمت اینترنت موبایل در کشور، در صورتی که دانلود یک فیلم یک ساعته حدود ۲۶۰ هزار تومان هزینه برای مشترک به همراه دارد، تاکید کرد: در استفاده از شبکه های داخلی که امکان پخش فیلم را از طریق فناوری استریمینگ دارند و به زودی نیز رایتل، شبکه ویدئو درخواستی خود را هم راه اندازی خواهد شد، تماشای یک فیلم کمتر از هزار تومان هزینه دیتا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کاربران باید توجه داشته باشند که دانلود فایل از طریق اینترنت به هر حال گران است و تعرفه آن آزاد محاسبه می شود، گفت: قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل حدود ۷ هزار تومان است.

صدری سهم رایتل را از بازار دیتای موبایل ۱۵ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه مشترکان این اپراتور، روزانه ۲۰۰ ترابایت مصرف اینترنت دارند افزود: هم اکنون ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور مشترک فعال رایتل هستند که ۸۰ درصد آنها از مشترکان دیتای این اپراتور محسوب می شوند

امکان مهاجرت مشترکان به اپراتورهای دیگر از هفته آینده

مدیرعامل اپراتور سوم موبایل با اشاره به اجرای طرح ترابردپذیری تلفن همراه که قرار است از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات در کشور به بهره برداری برسد گفت: جلسات متعدد و فشرده ای میان اپراتورهای موبایل و رگولاتوری برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح در جریان است و ما نیز تست های مدنظر رگولاتوری برای این طرح را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه برای ادامه کار و تجاری کردن ترابردپذیری (امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره برای مشترک) مشکل فنی نداریم، افزود: برآورد کرده ایم که تعدادی از مشترکان سایر اپراتورها به سمت شبکه ما کوچ کنند و همینطور نیز پیش بینی می شود که تعدادی از مشترکان ما بخواهند به سایر شبکه ها مهاجرت کنند. اما آنچه که در این طرح دارای اهمیت است، نگهداشت مشترک در صورت مهاجرت خواهد بود.

صدری از مذاکره با ۷ اپراتور مجازی موبایل خبر داد و گفت: مذاکرات با ۳ اپراتور مجازی برای استفاده از شبکه رایتل به اتمام رسیده و هفته آینده همزمان با روز جهانی ارتباطات قرارداد آن امضا خواهد شد.

طرح تجاری رایتل بازنگری می شود

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از درخواست برای تغییر طرح تجاری رایتل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بررسی آن در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل قانونی، این اپراتور می‌تواند پس از مدتی برای بازنگری در طرح تجاری درخواست ارائه کند که هم‌اکنون این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است.

صدری درباره جزئیات مورد درخواست رایتل برای بازنگری در طرح تجاری گفت: مواردی از جمله قیمت، نوع سرویس، و تعهدات پوششی از جمله موضوعات درخواستی است. برای مثال طبق طرح تجاری فعلی تعهداتی داشته‌ایم که باید به آنها می‌رسیدیم اما نرسیدیم.

گلایه مشترکان از اینترنت نسل ۲ در رومینگ ملی

صدری همچنین از نارضایتی مشترکان رایتل از رومینگ دیتا خبر داد و گفت: زمانی که موافقت‌نامه رومینگ ملی موبایل توسط ۳ اپراتور به امضا رسید، 2 اپراتور دیگر مجوز نسل ۳ موبایل را نداشتند اما اکنون خدمات نسل ۳ را ارائه می‌دهند. با این وجود اینترنتی که در رومینگ ملی به مشترکان رایتل ارائه می‌شود اینترنت نسل ۲ است.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در رومینگ دیتا هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن بسته‌ها و براساس نرخ آزاد کیلوبایت محاسبه می‌شود که نسل ۲ بودن اینترنت در رومینگ، باعث نارضایتی مشترکان رایتل شده است. در این زمینه درخواست اصلاح این موضوع به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است.

تماس تصویری منسوخ شد

وی درباره سرنوشت تماس تصویری موبایل، اظهار داشت: مستندات مورد درخواست مرکز ملی فضای مجازی درباره پیوست فرهنگی تماس تصویری توسط رایتل ارائه شده و هر موقع آمادگی ارائه این سرویس وجود داشت ما نیز تبعیت خواهیم کرد. اما، تماس تصویری بخشی از طرح تجاری رایتل بوده و در نبود آن بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز شده‌ایم.

صدری گفت: امروز دیگر تماس تصویری با وجود نوع گوشی‌ها و ورود پیام‌رسان‌ها بی‌معنی شده است. برخی از گوشی‌ها امکان تماس تصویری را دارند و برخی نیز از سرویس جداگانه‌ای برای این منظور برخوردار هستند. از سوی دیگر وقتی با پیام‌رسان‌ها می‌توان با هزینه بسیار کمتری تماس تصویری داشت، پرداخت دقیقه‌ای ۱۶۰ تومان بابت تماس تصویری رایتل به صرفه نخواهد بود و حتی خودم هم از این سرویس استفاده نخواهم کرد.

مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید