تصميم جدید درباره فرشتگان و کاسپين

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام مشتریان تعاونی فرشتگان از شنبه ۲۰ آبان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات خود را دریافت کنند.
تصميم جدید درباره فرشتگان و کاسپين

به گزارش صنعت نویس، روابط عمومی بانک مرکزی جزئیات تصمیمات جدید درباره بازپرداخت سپرده های سپرده گذاران کاسپین و فرشتگان را اعلام کرد.

در ادامه فرایند پاسخ گویی به مطالبات سپرده گذاران تعاونی اعتبار غیرمجاز منحله فرشتگان و به منظور تعیین تکلیف تمام سپرده گذاران تعاونی مورد اشاره از سوی موسسه اعتباری کاسپین، با مساعدت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس تصمیمات اخذ شده در جلسات کمیته منتخب سران محترم سه قوه، روند تعیین تکلیف و بازپرداخت سپرده های سپرده گذاران به شرح زیر اعلام می شود:

١- پیرو اطلاعیه شماره ٢٠ موسسه اعتباری کاسپین، امکان مراجعه مشتریان مشمول مرحله پنجم طرح فرایند سامان دهی (پرداخت سپرده‌های تا سقف دو میلیارد ریال) به هر یک از شعب منتخب موسسه کاسپین برای تعیین تکلیف و دریافت سپرده خود به مأخذ مانده 1394.6.1 به صورت علی الحساب یا سپرده گذاری با نرخ مصوب بانک مرکزی نزد موسسه اعتباری کاسپین همچنان وجود دارد.

٢- تمام مشتریان مشمول مراحل اول تا پنجم فرایند سامان دهی (تا سقف دو میلیارد ریال) از روز شنبه مورخ 1396.8.20 می توانند با مراجعه به یکی از شعب منتخب موسسه کاسپین نسبت به دریافت مبالغ یا سپرده گذاری مبلغ کسر شده تحت عنوان ذخیره احتیاطی (١٠ درصد کسر شده از مانده سپرده ها) اقدام کنند.

٣- سپرده گذاران با مبالغ بیش از دو میلیارد ریال نیز از روز شنبه مورخ 1396.8.20 با در دست داشتن اسناد و مدارک مثبته سجلی، دفترچه و گواهی سپرده های خود می توانند با مراجعه به شعب منتخب موسسه کاسپین حداکثر تا سقف دو میلیارد ریال از سپرده های خویش را حسب رویه معمول دریافت یا نزد آن موسسه سپرده گذاری کنند.

خاطر نشان می شود امکان دریافت یا سپرده گذاری مبالغ آن دسته از سپرده گذاران مشمول مراحل اول تا پنجم فرایند سامان دهی که تاکنون به شعب منتخب به منظور تعیین تکلیف سپرده های خود مراجعه نکرده اند از طریق مراجعه به شعب منتخب موسسه اعتباری کاسپین وجود دارد.

شایان ذکر است، محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، پنج‌شنبه گذشته درباره حل مشکل موسسات مالی و سپرده گذاران آن‌ها، از تفویض اختیار رهبری برای حل مشکل موسسات اعتباری به سران قوا خبر داده و گفته بود که این موضوع در دو جلسه اخیر سران سه قوه بررسی شده است. وی افزود: قدم‌هایی برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی برداشته و کل حاکمیت متوجه این موضوع شده است. رهبری هم از منظر شرعی به سران قوا اختیار دادند که برای حل این مشکل تصمیم بگیرند و این پدیده مبارکی است. ایشان حل شرعی ادای دین به سپرده گذاران را به سران قوا تفویض اختیار کردند و تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده که نشانه اهمیت موضوع است.

منبع:خراسان

افزودن نظر جدید