با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایمیدرو صورت گرفت:

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز

تفاهم نامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز، روز گذشته بین ایمیدرو، گل گهر و شرکت های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان این شرکت ها امضا شد.
تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز

از اهداف این تفاهم نامه می توان به همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز، از جمله همکاری درتدوین فراخوان ها، داوری، انتخاب پژوهشگر، نظارت بر گزارش های دریافتی پروژه ها و همکاری در خصوص احداث پایلوت نیمه صنعتی فولاد سبز اشاره کرد.

گفتنی است با رویکرد شرکت گل گهر در معدنکاری سبز در زمینه کاهش مخاطرات زیست محیطی فعالیت های معدنی و همچنین توجه به کاهش استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر در فرآیندهای تولیدی، موجب تعریف پروژه های تحقیقاتی و اجرایی متعددی در این زمینه شده است.

در حال حاضر نیز کارخانه های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب و همچنین پروژه سولفورزدایی از کارخانه گندله‌سازی و تولید کود شیمیایی و نیز پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیندها در گل گهر در حال اجرا می باشد.

قابل ذکر است مشارکت شرکت‌های بزرگ در امضا این تفاهم نامه جهت تعریف پروژه های تحقیقاتی آینده نگرانه و اجرای پایلوت طرح فولاد سبز، می تواند به راه حل های عملیاتی جهت کاهش مصارف منابع تجدید ناپذیر انرژی و کاهش آلودگی های زیست محیطی منجر شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید