بوستان های تهران بازگشایی شد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران اعلام کرد: از صبح امروز(۴ اردیبهشت) تمامی بوستان ها و پارک های پایتخت به روی شهروندان بازگشایی شد.

علی محمدمختاری گفت: عصر دیروز ابلاغیه بازگشایی بوستان ها را از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت کردیم و صبح امروز این بخشنامه، اجرایی شد.

وی در مورد اقدامات شهرداری تهران برای کنترل شیوع کرونا در بوستان های پایتخت نیز تاکید کرد: در این زمینه براساس پروتکل وزارت بهداشت عمل می کنیم و بازگشایی بوستان ها تنها با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

به گفته این مقام مسئول، براین اساس از ایجاد تجمع در پارک ها جلوگیری شده و از سوی دیگر روزانه سه بار تمامی مبلمان، زمین های بازی، مراکز اسکان کارگری، سطل های زباله، نیمکت ها، ست های بدنسازی و اِلمان های پارک ها سه بار ضدعفونی می شود.

وی افزود: نیمکت ها و مبلمان بوستان های تهران نشانه گذاری شده و بر روی یک نیمکت سه نفری نهایتا ۲ نفر مجاز به نشستن هستند.

مختاری بابیان اینکه پلاکارد رعایت اصول بهداشتی در ورودی پارک ها نصب شده، یادآور شد: همچنین هر یک ساعت یکبار اصول خود مراقبتی در مقابل ویروس کرونا از طریق بلندگوهای پارک ها اطلاع رسانی می شود.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۲۶۹ بوستان محله ای، منطقه ای و فرا منطقه ای تهران از روز پنجشنبه هفتم فرودین امسال برای مقابله با شیوع کرونا بسته شده بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر چهارشنبه(سوم اردیبهشت) ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور ۵۳۹۱ نفر است.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید