بورس يا كشتارگاه؟

رئیس جمهور رئیسی گفته بود که یکی از اولین فرمان‌هایش به وزیر اقتصاد در هفته اول کار، در مورد بورس خواهد بود! حالا می‌شود از رئیس دولت پرسید سرانجام این دستور به کجا رسید؟
بورس يا كشتارگاه؟

صنعت نويس: این روزها خونین‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. گویی آخر شب وارد کشتارگاهی شدی که خون کف موزائیکی آن را پوشانده است.

این رنگ خونین در حالی اتفاق می‌افتد که رئیسی و تیم اقتصادی او در کارزار انتخابات از برنامه داشتن برای بورس حرف می‌زدند. این اظهار نظرها به گونه‌ای بود که مردم تصور می‌کردند با تکیه زدن سید ابراهیم رئیسی بر کرسی ریاست جمهوری، بورس ردای سبز رنگ را از تن به در نخواهد کرد و هیچگاه رنگ پاییز را نخواهد دید. تقریبا چند روزی بعد از پیروزی او بورس سیر صعودی به خود گرفت اما بعد از آن سراشیبی سقوط را مثل ماشینی که ترمز بریده است، طی کرد.

رئیس جمهور رئیسی گفته بود که یکی از اولین فرمان‌هایش به وزیر اقتصاد در هفته اول کار، در مورد بورس خواهد بود! حالا می‌شود از رئیس دولت پرسید سرانجام این دستور به کجا رسید؟

در مورد بالا بودن قیمت دلار می‌گویند که دست‌های پنهانی در زمانه مذاکرات به دنبال برهم زدن بازار دلار هستند تا ایران را مجبور به توافق کنند، در مورد بورس هم دستی از پرده بیرون آمده است؟

قاضی زاده هاشمی که الان معاون رئیس جمهور است در زمان انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که «می‎‌شود سه روزه مشکل بورس را حل کرد.» البته در روز 16 آذر از او در مورد این وعده پرسیده بودند که پاسخ شنیدند« من که رئیس جمهور نیستم/ از کجا می دانید من برنامه ام را تحویل ندادم؟/گفته ام چگونه سه روزه مشکل را حل می کنم/ این سوال مغلطه ست؛ از سخنگوی اقتصادی دولت بپرسید.»

تازه دولت رئیسی محسن رضایی را هم کنار خود دارد. مردی که تا قبل از اینکه در دولت پست بگیرد، هر روز در مصاحبه‎‌های خود ایده‌ای برای اقتصاد کشور می‌داد اما حالا به نظر می‌رسد مثل تماشاچیان فوتبال در حال تماشای وضعیت بحرانی اقتصادی کشور است.

مردم سرمایه خود را در بورس از دست داده‌اند. برای اینکه نگویید شرایط فعلی تقصیر ما نیست، می‌گویم که مقصر اصلی هم «حسن روحانی» است اما واقعا در این مدت چه کردید؟ رئیس سازمان بورس بعد از پذیرش مسئولیت گفته بود:« انشاالله از همین امروز قرمزی تابلو کاهش پیدا خواهد کرد.» اما آنچه ما می‌بینیم کاهش تابلوهای سبز است نه قرمز!

وقتی می‌گویید وضعیت اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نمی‌زنیم و کار خود را می‌کنیم، خوب بسم‌الله، از همین بورس شروع کنید. قیمت‌ها که کوله‌های کوهنوردی‌شان را کنار نگذاشته‌اند و هروز به قله‌ای بالاتر صعود می‌کنند، بورس که قرمزتر از همیشه است و دلار هم که حول 30 هزار تومان چرخ می‌زند. خوب مردم به چه امیدی منتظر بهبود این اوضاع باشند. کاش حداقل یک جا را درست می‌کردید.
عصرایران؛ مصطفی داننده

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید