برای اصغر فرهادی‌ها

مهدی حاج محمود عطار در خبرآنلاین نوشت:نه این دولت که تمام دولت ها برخاسته از جنس مردم است، هیچ دولتی از آسمان نمی آید، حتی اگر داعیه آسمانی اداره شدن هم داشته باشد باز کارش را باید ملت انجام دهد.

نه این دولت که تمام دولت ها برخاسته از جنس مردم است، هیچ دولتی از آسمان نمی آید، حتی اگر داعیه آسمانی اداره شدن هم داشته باشد باز کارش را باید ملت انجام دهد.

خوب به قدری معضلات و مشکلات زیاد است که تقریبا روزی چند بار ملت دچار انواع و اقسام شوک های اجتماعی و فرهنگی می شوند ، و در این آخری (البته اگر تا الان خبر عجیب دیگری در این حوزه منتشر نشده باشد) قصه ی "گور خواب ها" در شبکه های اجتماعی مجازی و رادیو و تلویزیونی با روح و روان ملت بازی می کرد، شاهد انتشار نامه ای از سوی یکی از مطرح ترین و خلاق ترین هنرمندان سرزمین مان (اصغر فرهادی) به ریاست محترم جمهور بودیم.

نامه را شاید بسیاری از هم وطنانمان خوانده باشند که در آن گویی شخص رئیس دولت مقصر این نکبت اجتماعی است هر چند در خبرها آمده بود که بیچاره این گور خواب ها گویا دور از شان انسانیشان "جمع" (بخوانیم آواره تر) شده و مجددا ثابت شد که کنار مردگان راحت تر زندگی می کردند تا در جمع زنده ها.

بگذریم، هدف از این سیاهه بیان این موضوع است که جناب فرهادی که خود از افراد شناخته شده جامعه هستند چرا یک دفعه پیکان حملاتشان را به جناب رئیس جمهور نشانه رفته اند؟ مگر دولت تنها و تنها مسبب این معضلات است؟! مگر در سایر کشور ها مردم دست بر دست گذاشته و فقط از دولت انتظار معجزه دارند؟ مگر ما اینهمه به اصطلاح NGO نداریم؟ مگر هیچ نهاد غیر دولتی دیگری دست اندر کار سامان دهی معضلات اجتماعی و فرهنگی نیست؟ یا مثلا در کشور های دیگر بسیاری از هنرمندان و صاحبان جایگاه اجتماعی بین مردم خودشان انواع خیریه ها را ندارند؟ مگر نه این بود که روزی بیل گیتس ثروتمند ترین فرد جهان و امروز خیر ترین آنهاست؟

نمی خواهم این نامه را دستاویز سیاسی بدانم، اما چند موضوع را خوبست بهتر مورد مداقه قرار دهیم. در حال حاضر اتفاقاتی می افتد ویژه، کنسرت لغو می شود، سخنرانی بهم می خورد، مملکت آشوب می شود. که چه؟!نمی دانم ارزهای خارجی در حال پرواز هستند، اقتصاد بخش خصوصی تقریبا تعطیل است، اوضاع آموزش و پرورش که خود بهتر می دانید، ماحصل مذاکرات محرمانه در سطوح عالی مدیرتی کشور "افشا" می شود، مدتها منتظریم تا برجام کارش را در زندگی نشان دهد، اختلاس که خودش جوک شده، مسکن مهر که بماند،آمار طلاق و خیانت و جنایت که نگوییم تا تلخ تر نشویم، کودکان کار و فرزند فروشی که رهایش کن، آلودگی هوا و محیط زیست و ریز گرد و پارازیت را هم که فکرش را نکنیم، اعتیاد و اجاره مسکن و شهریه مدارس که البته دیگر باهاشون عجین شدیم و این آخری برزخ "خیانتگ یا "خدمت" دست اندرکاران توافقات هسته ای را کجای دلمان بگذاریم؟؟؟

حال، جناب فرهادی گمان می کنید دولت از آسمان آمده تا برای ما معجزه کند؟ اوضاع سینما و هنر هفتم را که خودتان بهتر می دانید، کوچ بازیگران و شرکت در مجالس آنچنانی و ... اینها را هم دولت آسمانی بیاید مرتفع کند؟ نه، دولت از خود ماست، هر دولتی از خود ماست، چه مخالف داشته باشد چه موافق "منتخب" توده ی مردمیست که از همین مردم "گورخواب" و "متهاجر" و "زن بی سرپرست" و " کودک کار" و ... متولد شده و می شود.

اینها کار خود ماست...از ماست که برماست...باید باهم و برای هم کار کنیم...باور کنید...  

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید