بازدید مدیرعامل شرکت مس از دو طرح مهم تولید کنسانتره مس

ردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس از طرح تولید کنسانتره مس درآلو، دره‌زار و فلوتاسیون سرباره سرچشمه بازدید کرد.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، مجتمع مس درآلو به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای مهم شرکت مس با تلاش شبانه‌روزی پرسنل هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. با بهره برداری از این طرح حدود 150 هزار تن به تولید شرکت مس افزوده می‌شود. معدن مس دره زار در سرچشمه هم دومین طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت. پیش بینی می‌شود این طرح در سال 1401 به بهره‌برداری برسد تا 150 هزار تن دیگر به ظرفیت شرکت مس افزوده شود.

فلوتاسیون سرباره سومین طرحی بود که در جریان این سفر با حضور مدیر عامل شرکت مس مورد بررسی قرار گرفت. این طرح که 70 هزار تن به کنسانتره مس اضافه می‌کند بااتکا به توان داخلی در حال انجام است. این طرح به‌عنوان یکی از طرح های سوده محسوب می شود چرا که ماده اولیه آن سرباره های حاصل از ذوب است که طی 4 دهه گذشته در سرچشمه دپو شده است.

با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره «درآلو»، «دره زار» و «فلوتاسیون سرباره» ظرفیت تولید کنسانتره مس به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

گفتنی است، این بازدید با همراهی حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و عضو هیات‌مدیره و محمد جواد خلیلی مشاور مدیر عامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس صورت گرفت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید