ایران‌خودرو صادرات دوهزار دستگاه خودرو به روسیه را استارت زد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این‌که صادرات به روسیه آغاز شده است، گفت: تا پایان امسال حدود دوهزار دستگاه تارا و دنا به بازار روسیه صادر خواهیم کرد.

به گزارش صنعت نویس، مهدی خطیبی در مراسم تبیین توانمندی‌های بانوان گروه صنعتی ایران خودرو که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و با حضور جمعی از بانوان شاغل در رسانه‌های بین‌المللی برگزار شد، عنوان کرد: اگر امروز ایران خودرو از منظر شاخص‌های کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای کرده و در جایگاهی به مراتب بالاتر از سال قبل قرار گرفته است، قطعا همکاران ما که زنان، مادران و دختران این سرزمین هستند، در تحقق آن نقش برجسته‌ای داشته‌اند.
وی با بیان این‌که در گروه صنعتی ایران‌خودرو بخش مهمی از اقدامات توسط بانوان در حال انجام است، گفت: این بانوان با توانمندی و انرژی که صرف می کنند، مسوولیت های خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند.
خطیبی ادامه داد: ثبت رکوردهای مختلف در حوزه فعالیت ایران خودرو در بخش های تولید، فروش، تحویل، کیفیت، صادرات، توجه به شرکت های دانش بنیان و... نیز موفق عمل کرده‌ایم و قطعا سهم مهمی از این موفقیت و به سرانجام رساندن آن را مرهون همکاران زن در این مجموعه هستیم.
وی در تشریح عملکرد حوزه صادرات و حضور در بازارهای بین المللی، با اشاره به برنامه صادرات ۳۵۰۰ دستگاهی به آذربایجان تصریح کرد: این تعداد که برابر با ۵۰ درصد کل خودروهایی است که طی چند سال اخیر به این کشور صادر شده است.
خطیبی با اشاره به تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی به کشور آذربایجان، بیان کرد: خودروی دنا به سبد محصولات صادراتی افزوده شده و خودروهای تارا و سورن نیز به صورت مونتاژی به این کشور صادر خواهد شد.
وی هم چنین با اشاره به افزایش صادرات خودرو به روسیه، اظهار کرد: در سال جاری، ایران خودرو با ۲۱ شرکت از زیر مجموعه‌های خود در نمایشگاه خودروی مسکو حضور یافت و موفق به کسب توسعه بازار خوبی متعاقب حضور در این نمایشگاه شد. به ویژه در بخش مربوط به قطعات خودروهای سنگین و موتور، ایران‌خودرو می‌تواند به خوبی عمل کرده و حضور موثری در کشور روسیه داشته باشد.
گفتنی است، در ابتدای این مراسم که قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو نیز حضور داشت، از خطوط تولید و مرکز تحقیقات ایران خودرو و دستاوردها و محصولات جدید، بازدید شد. هم چنین در حاشیه این بازدید، از برخی بانوان تلاشگر در عرصه تولید ایران خودرو تشکر و قدردانی به عمل آمد.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید