اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه کرونا به شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است، گفت: اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آنها بستری شوند یعنی وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود.

دکتر فرهنگ کره‌بندی با اشاره به آخرین وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز به عنوان اولین مرکز درمانی ویژه این بیماران در خوزستان اظهار کرد: متخصصان عفونی، داخلی و طب اورژانس در اورژانس بیمارستان رازی اهواز مستقر هستند و اکنون نیز ۵۰ بیمار در حال بستری شدن در بیمارستان هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پنج ICU نیز راه‌اندازی کرده‌ایم یعنی حدود ۶۰ بیمار با زجر تنفسی در ICU مستقر هستند و وضعیت این بیماران به شدت اسف‌بار است.

کره‌بندی بیان کرد: مردم رعایت نکردند و این عدم رعایت موجب شده که بیماران دیابتی، افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با حال بد به بیمارستان مراجعه کنند.

وی که چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: هم‌اکنون سه بیمار در اورژانس بیمارستان رازی حضور دارند که باید به ICU منتقل شوند تا مستقیما به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شوند که این کار نیز عواقب و عوارضی دارد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز هشدار داد: این بیماری، بسیار وحشتناک و وحشی است و به شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است.

وی افزود: این بیماری، آلودگی شدیدی ایجاد کرده است. پیش از این، تا این حد مراجعه‌کننده نداشتیم اما چند روزی است که مراجعات زیادی داریم. اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است و این مساله شایسته مردم خوزستان نیست.

کره‌بندی بیان کرد: از نظر امکانات آمادگی کاملی داریم و اکنون بخش‌های ICU با تمام تجهیزات و نیروها با تمام قدرت در حال کار کردن هستند اما وضعیت در حال بحرانی شدن است.

وی گفت: این وضعیت خطرناک است. اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آنها بستری شوند یعنی وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود در حالی که در دیگر جاها وضعیت این‌گونه نیست. این در حالی است که باید پنج تا شش برابر موارد بستری، بیماران سرپایی داشته باشیم.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید