امیرعبداللهیان: روسیه مانع توافق نیست

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق در وین نیست.
امیرعبداللهیان: روسیه مانع توافق نیست

به گزارش صنعت نویس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با سرگئی لاوروف گفت: هیچ ارتباطی میان تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

بر اساس گزارش العالم ، وی ادامه داد: اگر با آمریکا درباره چند مورد که خط قرمز ما است به توافق برسیم، روسیه همچنان تا پایان در کنار ما خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت که روسیه نقش سازنده‌ای در مذاکرات وین ایفا کرده است.

امیرعبداللهیان گفت: در شب گذشته وزیر اوکراین از من خواست تا دولت روسیه جنگ را متوقف بکند و راهکار های سیاسی را در پیش بگیرد.

وی گفت: ما با همکارم لاورف در خصوص تحولات اوکراین گفت‌وگو کردم و راه حل بحران اوکراین را با درک شناخت ریشه‌های واقعی می‌َدانیم همانطور که با جنگ در افغانستان و یمن مخالفیم جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم. از گفت‌وگوهایی که بین لاوروف و وزیر خارجه اوکراین از آنتالیا شروع شده و به صورت وبیناری شروع شده استقبال می‌کنیم. وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به لاوروف منتقل کنم که اوکراین خواستار توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی است.

وزیر خارجه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار داشت: معتقدیم برای بازگشت آوارگان و بازسازی در سوریه و در مسیر سیاسی تمرکز بر فرمت سازنده آستانه استفاده کرد و به مردم سوریه کمک کرد که از این شرایط سختی که با آن مواجهند که تحریم‌های یکجانبه سزار علیه ملت سوریه اعمال می‌شود مردم سوریه به زندگی طبیعی خود برگردند و در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سرعت داده شود.

وی گفت: از رفع تحریم‌های انسانی و آتش بس در یمن حمایت می‌کنیم. مذاکرات یمنی - یمنی باید مسیر آینده یمن را تعیین کند.

وزیر خارجه بیان کرد: در موضوع افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام تاکید داریم و مسئله فلسطین از جمله موضوعات مورد توجه ما در این گفت‌وگوها بود.

امیرعبداللهیان گفت: از لاوروف دعوت کردم در آینده نزدیک در تهران راجع به آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کنیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید