رئیس منطقه آزاد قشم اعلام کرد

امکان فروش سهمیه بنزین با نرخ آزاد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه طرح جدید یارانه بنزین ابتدا در کیش آغاز و در ادامه در قشم در یک دوره یک ماهه اجرایی خواهد شد گفت که بعد از ارزیابی و انجام بررسی‌ها در کل کشور اجرایی می‌شود و سهمیه ۱۵ لیتری واریزی هم امکان استفاده دارد و هم قابلیت فروش به نرخ آزاد.
امکان فروش سهمیه بنزین با نرخ آزاد

به گزارش صنعت نویس، طی روزهای اخیر اعلام شد که دولت جهت اجرای طرح یارانه بنزین قرار است ابتدا در کیش و قشم به عنوان طرح آزمایشی اقدام کند که طی آن سهمیه بنزین در اختیار تمامی افراد با کد ملی قرار بگیرد و دیگر بنزین سهمیه ای مختص افراد دارای خودرو نیست.

آنچه که فتح‌الهی - رئیس منطقه آزاد قشم- امروز در نشستی خبری اعلام کرد از این حکایت دارد که مقرر شده به هر کد ملی ۱۵ لیتر بنزین اختصاص پیدا کند که مثلا برای یک خانوار چهار نفره به ۶۰ لیتر خواهد رسید که می توانند از این ۱۵ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ لیتر برای خودرو استفاده کند یا اینکه آن را با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومان بفروشد.

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان خواهد بود گفت که بنابراین بنزین در این طرح گران نمی شود و در همین سقف قیمت متغیر خواهد بود.

فتح الهی در مورد نحوه فروش سهمیه نیز گفت که اطلاع دقیقی در این رابطه در اختیار وی نیست و دستگاه های مربوطه از جمله بانک مرکزی و وزارت نفت می توانند در مورد آن توضیح دهند.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۱۶۷ هزار نفر ساکن جزیره قشم هستند که به ازای کد ملی واریز سهمیه به حساب سرپرست خانوار انجام خواهد شد.

قاچاق در قشم به صفر می‌رسد

رئیس منطقه آزاد قشم در ادامه در رابطه با جریان تبادل کالا و حواشی که برای قاچاق کالا به مناطق آزاد وجود دارد، تاکید کرد که بطور حتم طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته قاچاق در این منطقه آزاد به صفر خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه مناطق آزاد از قوانین خاص خود تبعیت می‌کنند و نباید هیچگونه ممنوعیت ورود کالا در آن وجود داشته باشد، گفت: به غیر از یک سری از کالاها که ممنوع هستند ما شاهدیم که در تصمیم گیری‌های مقطعی وقتی ورود کالا به کشور ممنوع می‌شود، مناطق آزاد را نیز دربرمی‌گیرد. در حالیکه باید این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و حل شود تا کمترین آسیب را برای جذب سرمایه گذاری داشته باشد.

نرخ بیکاری در قشم بالاست

فتح الهی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه‌هایی که در سال‌های قبل در قشم اتفاق افتاده بدون برنامه و نامتوازن بوده و دارای نقص است، گفت: ما در مدت اخیر برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای آینده جزیره قشم داشته‌ایم که طی آن هدفگذاری‌هایی صورت گرفته است، از جمله کسب جایگاه صادراتی با عنوان اصلی‌ترین سکوی صادراتی محصولات پتروشیمی، افزایش جذب سرمایه خارجی و داخلی و همچنین تبدیل به قطب گردشگری داخلی و خارجی است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای زندگی مردم در جزیره قشم گفت که متاسفانه نرخ بیکاری در این جزیره بالاست و با وجود ارقامی که اعلام شده حدود ۱۰ درصد است، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میزان بیکاری به خصوص در بین بومی‌ها بالا بوده و باید حل شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید