امسال تعرفه برق افزایش نیافت

علی رغم‌اینکه طی چهار سال اخیر در اردیبهشت ماه تعرفه برق با افزایش روبرو بود، اما در سال جاری این افاق نیفتاده است و طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قبوض برق مانند دوره‌های قبلی صادر می‌شود.
امسال تعرفه برق افزایش نیافت

به گزارش صنعت نویس، هیات وزیران در سال ۱۳۹۷ طبق مصوبه‌ای به استناد مواد ۱ و ۳ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به وزارت نیرو اجازه داد که متوسط تعرفه‌ برق را از ابتدای اردیبهشت بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها هفت درصد برای همه مشترکان و ۱۶ درصد به‌علاوه آن هفت درصد برای پر مصرف‌ها افزایش دهد؛ طرحی که تا سال گذشته اجرایی شد اما امسال وارد مرحله اجرا نشد.

آنطور که مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق نیز در این رابطه به ایسنا گفته، هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت نداشته‌ایم و قبوض برق کماکان با قیمت‌های قبلی صادر می‌شود؛ این مساله شامل حال مشترکان پر مصرف نیز می‌شود و این طرح امسال به‌طور کامل اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست تغییری در قبوض برق اعمال شود، اظهار کرد: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم و شرایط مانند دوره‌های قبل خواهد بود.

البته باید گفت که در بهمن ماه امسال تغییراتی در قبوض مشترکان پرمصرف برق اعمال شد که بر اساس آن حدود ۱۵ درصد مشترکان شامل افزایش تعرفه شدند و قبوض آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید