افزایش 400 هزار بشکه ای تولید نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت بین ایران و توتال فرانسه، اعلام کرد: در نخستین ماه لغو تحریم‌ها، تولید نفت ایران روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.
افزایش 400 هزار بشکه ای تولید نفت ایران

به گزارش صنعت نویس،رکن‌الدین جوادی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران در تشریح مهم ترین برنامه‌های افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران، گفت: با صادرات اولین محموله نفت خام ایران به اروپا پس از پنج سال، فصل جدیدی در صنعت نفت ایران آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز صادرات و از سرگیری معاملات نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و یک پالایشگاه اسپانیایی، تصریح کرد: تاکنون با توتال فرانسه برای صادرات روزانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام به توافق رسیده‌ایم.

معاون وزیر نفت در خصوص قرارداد فروش نفت ایران به توتال فرانسه، بیان کرد: قرارداد فروش نفت به توتال به صورت evergreen امضا شده است، تاکید کرد: به عبارت دیگر قرارداد فروش نفت بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه پس از یک سال تا زمانی که طرفین آن را لغو نکنند به طور مستمر تمدید می‌شود.

وی توضیح داد: تاکنون افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت خام در مرحله اول پسا تحریم محقق شده و به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد.

جوادی، معاون وزیر نفت روز گذشته در گفت‌وگویی با NIOC با اشاره به فروش اولین محموله نفت به توتال فرانسه، گفته بود: تا ۲۴ ساعت آینده ۴ میلیون بشکه نفت ایران در نفتکش‌های تحت اجاره سه شرکت روسی، فرانسوی و اسپانیایی بارگیری می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید