افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس

بازارهای فرابورس امروز (بیست و یکم خردادماه) محل دادوستد بیش از 254 میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 154 میلیارد ریال در 28 هزار و 688 نوبت معاملاتی بود. این افزایش همسو با رشد آیفکس (شاخص تغییر قیمت و بازده نقدی فرابورس) صورت گرفت.
افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایرنا، امروز (یکشنبه) بازارهای اول و دوم میزبان نقل‌وانتقال بیش از 93 میلیون سهم به ارزش 182 میلیارد ریال بودند.

بر پایه اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، نماد «ذوب» بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی را در این میان به خود اختصاص داد و نماد «ثعمرا» متعلق به شرکت عمران و توسعه شاهد به لحاظ حجم و ارزش معاملاتی در جایگاه دوم این بازارها ایستاد.
در معاملات امروز فرابورس ایران افزایش حجم و ارزش دادوستدها را شاهد بودیم، ضمن آنکه آیفکس پس از فرازوفرودهایی رشد حدود یک و نیم واحدی را به ثبت رساند.
نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه سامان، فرآوری زغال سنگ پرورده طبس و گروه صنعتی بهپاک بیشترین افزایش قیمت را تا سقف 4.9 درصدی به همراه داشتند و در سمت مقابل نمادهای «قشیر»، «سبزوا» و «اعتلا» نمادهایی بودند که امروز با بیشترین کاهش قیمتی روبرو شدند.
نماد «مارون» نیز بیش از چهار واحد بر شاخص کل فرابورس ایران اثر مثبت گذاشت؛ به گونه‌ای که در نهایت آیفکس با تجربه حدود یک و نیم واحد رشد، در ارتفاع 904 واحدی قرار گرفت.
همچنین نمادهای «نوین» و «وارس» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در میان بازارهای پایه الف، پایه ب و پایه ج به دست آوردند. در مجموع، بازار پایه امروز میزبان نقل‌وانتقال نزدیک به 156 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 237 میلیارد ریال بود.
دادوستد افزون بر 617 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 595 میلیارد ریال نیز حاصل جابجایی‌های صورت‌گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت بود و اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با مبادله بیش از 146 هزار ورقه به ارزش افزون بر 135 میلیارد ریال در صدر این بازار از نظر میزان حجم و ارزش ایستاد.
در نقل‌وانتقال‌های دومین روز معاملاتی این هفته، بیش از 98 هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن خریدوفروش شد که 74 میلیارد ریال ارزش داشت.
برابر این گزارش، در این میان تسه مهرماه 95 با بیشترین قیمت و امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه 96 با کم‌ترین قیمت معاملاتی دست‌به‌دست شدند.
امروز در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز 15 هزار ورقه به ارزش 931 میلیون ریال دادوستد شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل فرابورس اعلام کرد، سرمایه گذاران خارجی پس از اجرای برجام، حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه وارد فرابورس کردند که نیمی از آن به بازار بدهی و نیم دیگر به بازار سهام اختصاص داشت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید