ارجاع پرونده تخلفات موسسه همشهری به قوه قضائیه

در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارش هیئت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری به تصویب رسید و مقرر شد، جهت رسیدگی خارج از نوبت به قوه قضائیه ارجاع داده شود.

در صد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (۲ دیماه) برگزار شد، حجت نظری گزارش هیئت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری را ارائه کرد که با واکنش اعضای شورای شهر تهران مواجه شد. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده اظهار کرد: گفته شده بود موسسه همشهری نیز، صندلی و امکاناتی را به انتخابات اختصاص داده، چرا در این گزارش به این موارد اشاره نشده است. الهام فخاری، عضو دیگر شورا نیز در واکنش به گزارش ارائه شده و در پاسخ به مبحث مطرح شده از سوی میرلوحی گفت: در خلاصه گزارش همه جزئیات آورده نمی‌شود. من می‌خواهم به این گزارش و اهمیت آن که مشت نمونه خروار است تاکید کنم. وی همچنین تصریح کرد: انتظار می‌رفت شهردار تهران برای توجه به اولین تفحص از موسسه همشهری در صحن شورای شهر حضور یابند. زهرا نژادبهرام در واکنش به گزارش ارائه شده بیان کرد: موسسه همشهری همواره به سایر موسسات کاغذ قرض می‌داده، اما اکنون کمبود کاغذ در آن تبدیل به یک بحران شده‌است باید بررسی شود چرا یک موسسه سودده تبدیل به یک موسسه زیان‌ده شده است.

وی ادامه داد: کارکنان همشهری از کانال‌های مختلف دغدغه‌های خود را به اعضای هیئت تحقیق و تفحص انتقال داده‌اند ما در آماده سازی این گزارش با دو مشکل مواجه بودیم که یکی از آنها عدم همکاری همکاران در این موسسه و دیگری عدم شفافیت اقدامات در همشهری بود به طور کلی مشکل ساختاری موسسه همشهری را به وضعیت کنونی دچار کرده است. عضو هیئت رئیسه شورای شهر ضمن انتقاد از سکوت معاونان شهرداری که در جلسه حضور داشتند، بیان کرد: ما انتظار نداشتیم معاونان شهرداری این گونه در سکوت بنشینند و هیچ واکنشی نسبت به این گزارش ارائه ندهند.یعنی معاونان هیچ دفاعی در این رابطه ندارند؟ در ادامه این جلسه حجت نظری عنوان کرد: یک انتقاد که اکنون مطرح شد این بود که چرا به بعضی موارد در ارتباط با تخلفات همشهری در گزارش فعلی اشاره نشده است باید بگویم در خصوص مسائلی مثل بحث‌های انتخاباتی یا خرید بدون صرفه یک چاپخانه در گزارش قبلی اشاره کرده بودم و امروز تلاش کردیم از تکرار بپرهیزیم. محسن هاشمی نیز اظهار کرد: از امروز مهر محرمانه از گزارش برداشته می‌شود و همه می‌توانند از نسخه‌های منتشر شده آن بازدید کنند. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پس از قرائت گزارش شهردار یا مسئولان ذیربط می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه از عملکرد خود دفاع کنند و پس از آن اگر گزارش تصویب و تخلف احراز شود موضوع به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود تا به آن خارج از نوبت رسیدگی شود. در ادامه این جلسه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری با ۲۱ رای موافق و بدون مخالف به تصویب رسید تا به قوه قضائیه ارجاع شود.

ایلنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید