آغاز واریز وجه ذخیره های خودرو

در پی قول و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به سبب مشکلات پیش آماده در اعلام نتایج اولین دوره از طرح فروش خودرو بصورت یکپارچه و اینکه همه منتخبان ذخیره نیز خودرو دریافت کنند، از امروز که آغاز واریز این منتخبان رزروی است، مشتریان مجدد در پرداخت (وجه کامل یا وجه‌های علی‌الحساب) دچار مشکل شده‌اند؛ در این رابطه وزارت صمت اطمینان داد که مشکل ایجاد شده تا کمتر از یک ساعت دیگر رفع خواهد شد و با توجه به اینکه مشتریان تا ۱۰ روز آینده فرصت واریز دارند، نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش صنعت نویس، به دنبال مشکل پیش آمده به‌سبب عدم تفکیک برندگان اصلی از منتخبان ذخیره (رزروی‌ها) که بر اساس آن تعداد زیادی از مشتریان که با تلاش بسیار و با فروش بسیاری از دارایی‌های خود مبلغ خودرو را فراهم کرده بودند و به گونه‌ای (ابتداً برنده اصلی و سپس در لیست ذخیره‌ها) بلاتکلیف شده بودند، با دستور وزیر صمت و بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مقرر شد همه منتخبان اولین مرحله تخصیص یکپارچه خودرو مشمول دریافت خودرو باشند.

بر این اساس قرار شد پس از اتمام مهلت واریز وجه برای منتخبان اصلی (۲۵ خرداد ماه) و مشخص شدن تعداد نهایی ثبت‌نام کنندگان، واگذاری خودرو به منتخبان فهرست ذخیره، آغاز شود.

بر این اساس امروز (شنبه ۲۸ خرداد ماه)، واریز وجه برای منتخبان ذخیره آغاز شده است.

اما تعدادی از مشتریان در ورود به سایت خودروسازان برای واریز وجه خودروها دچار مشکل شده‌اند و اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند وارد سایت‌ها شوند.

ایسنا موضوع را از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کرد؛ در این رابطه امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اینکه مشتریان به‌ هیچ عنوان نگران نباشند، اطمینان داد: مشکل تا ظهر امروز (شنبه) حتما رفع خواهد شد و سایت شرکت‌های خودروساز برای واریز وجه کامل خودروها یا وجه‌های علی‌الحساب (براساس نوع طرح منتخب) در دسترس خواهد بود. ضمن اینکه منتخبان ذخیره از امروز (شنبه) به مدت ۱۰ روز (دوشنبه ۶ تیرماه) فرصت دارند تا با مراجعه به سایت شرکتی که خودرو برنده شده‌اند، مراحل تکمیل وجه و سایر مراحل نهایی شدن خرید خودرو اقدام کنند.

علاوه بر این برخی از مشتریان که در تماس با ما، از مشکل خود خبر دادند، اعلام کردند که در تماس با گروه صنعتی ایران‌خودرو برای پیگیری مشکل ایجاد شده، پاسخ شنیده‌اند که ایران‌خودرو توان عرضه و تحویل ۱۲ هزار خودرو برای منتخبان ذخیره نداریم؛ این موضوع به صراحت توسط این مقام مسئول در وزارت صمت، تکذیب شد و اعلام کرد: ۶۶ هزار متقاضی خودرو که در لیست ذخیره بودند، تا پایان امروز پیامک مبنی برای اینکه برای واریز وجه اقدام کنند، ارسال خواهد شد و همگی مشمول دریافت خودرو هستند و خودرو برنده شده را دریافت خواهند کرد.

شاین ذکر است طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان مهلت واریز وجه برای برندگان اصلی (چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه)، ثبت‌نام ۱۲۵ هزار نفر افراد قطعی شده و این افراد تکمیل وجه کردند و خرید خودرویشان قطعی شده است.

افرادی که در لیست رزرو هستند (۶۶ هزار نفر) نیز تا پایان امروز پیامکی مبنی بر اینکه برای واریز وجه و تکمیل سایر مراحل (به جهت نهایی شدن خرید) به سایت خودروسازی که خودرو برنده شده‌اند، مراجعه کنند دریافت خواهند کرد. بر اساس این مشتریان از امروز (شنبه) به مدت ۱۰ روز فرصت خواهند داشت تا ثبت‌نام خودرو را نهایی کنند.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید