آخرین جزئیات زلزله بامدادی در جنوب

از ساعت ۲ بامداد امروز شنبه ۱۱ تیر تاکنون ۲۰ زلزله هرمزگان را لرزانده که ۳ مورد از این زمین‌لرزه‌ها بیش از ۶ ریشتر قدرت داشته است. این زلزله‌ها در بخش‌هایی از کشور امارات نیز احساس شده است.
آخرین جزئیات زلزله بامدادی در جنوب

به گزارش صنعت نویس، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت 02:02:07 بامداد امروز زمین لرزه‌ای به شدت 6.1 ریشتر بندرخمیر و بندر لنگه را لرزاند. مختصات کانون این زلزله هرمزگان که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 26.78 درجه عرض شمالی و 55.3 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 34 کیلومتری بندر خمیر، 41 کیلومتری بندر کنگ و 48 کیلومتری بندر لنگه رخ داده است.

پس از وقوع نخستین زلزله، زمین‌لرزه‌‌های دیگری با قدرت 6.1 و 6.3 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده و پس از زلزله بامداد امروز بالغ بر 20 زمین لرزه این مناطق را لرزانده است.

کانون زلزله‌ها روستای سایه خوش بوده که طبق آخرین آمار رسمی، 5 کشته بر جا گذاشته است؛ مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خبرنگار تسنیم گفت: این زلزله تاکنون در کنار 5 فوتی، 49 مجروح نیز داشته است.

روستای سایه خوش که کانون وقوع این زمین‌لرزه بوده است براساس اعلام برخی اخبار به طور کامل از بین رفته است.

آماده‌باش نیروی دریایی ارتش برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز و پس از زلزله استان هرمزگان تیم آواربرداری و امداد و نجات نیروی دریایی ارتش در منطقه حاضر و مشغول امداد رسانی به مردم زیان دیده و داغدار استان هرمزگان است.

وی ضمن تسلیت به مردم داغدار و آسیب دیده استان هرمزگان با اعلام خبر اعزام تیم های تخصصی این نیرو گفت: نیروی دریایی ارتش همچون گذشته همراه مردم بوده و با وقوع زلزله صبح امروز تیم‌های تخصصی امداد و نجات به محل حادثه اعزام و مشغول امدادرسانی شده‌اند.

ایرانی خاطرنشان کرد: منطقه یکم دریایی با احداث بیمارستان صحرایی در منطقه در حال انجام خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب دیدگان حادثه است. همچنین آشپزخانه صحرایی این نیرو با طبخ غذای گرم در حال خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: بالگردهای نیروی دریایی ارتش نیز آماده انتقال تجهیزات و نیروهای بیشتر در صورت نیاز به منطقه هستند.
احمد وحیدی در بدو ورود به منطقه زلزله‌زده بندر‌ لنگه، مستقیم به روستای سایه‌خوش، کانون اصلی زلزله رفت و ضمن بررسی میزان خسارت وارده در این روستا، با مردم منطقه به گفت‌وگو پرداخت و دستور فوری برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان را صادر کرد.

وزیر کشور همچنین ضمن حضور در برخی منازل تخریب‌شده، بر روند امدادرسانی نظارت کرد و از مسئولان خواست با تمام قوا در خدمت مردم باشند تا هیچ کمبودی نداشته باشند.

وحیدی همچنین بعد از بازدید از روستا، در مراسم تشییع 5 جانباخته این زلزله حضور یافت و با خانواده‌های جانباختگان به گفت‌وگو پرداخت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید