وزیرصمت: دستور رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به منظور دقت در قیمت‌گذاری بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری‌ها باید اصولی باشد. فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت‌ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.
وزیرصمت: دستور رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به منظور دقت در قیمت‌گذاری بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می‌تواند بازار را آرام کند، گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

«سید رضا فاطمی امین» در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت‌های جدید خودرو، افزود: صنعت خودرو در وضعیت مطلوبی به لحاظ بدهی‌ها و زیان انباشته قرار ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکار‌ها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد، ادامه داد:ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت‌های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت‌گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش ۶ ماهه بر مبنای تورم اعمال شود.

وی افزود: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری‌ها باید اصولی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی‌های دقیقی انجام شد و حتی مواردی را که افزایش قیمت خارج از ضوابط بود رد کردیم.

فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت‌ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت‌های جدید خودرو، گفت: خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می‌تواند بازار را آرام کند.

وی افزود: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کسانی که از قبل ثبت نام کرده اند با قیمت روز تحویل خودرو را تحویل می‌گیرند.

فاطمی امین گفت: البته به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی کرده و در صورت نیاز، خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند.

وی اضافه کرد: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید