ورود ۲ فروند ایرباس ۳۳۰ تا پایان سال جاری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود ایرباس ۳۲۱ به ایران نخستین گام عملیاتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور به حساب می‌آید، گفت: در این راستا تا پایان سال جاری دو فروند ایرباس ۳۳۰ از سوی این شرکت فرانسوی به ایران تحویل خواهد شد.
ورود ۲ فروند ایرباس ۳۳۰ تا پایان سال جاری

به گزارش صنعن نویس به نقل از ایسنا، عباس آخوندی عصر امروز در مراسم فرود نخستین هواپیمای جدید ایران در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: طبق تعهدات صورت گرفته از سوی شرکت ایرباس، این شرکت در سال آینده نیز ۹ فروند هواپیمای مسافرتی ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل خواهد داد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای بازگرداندن ایران به بازارهای جهانی و بازپس‌گیری سهم کشور از بازارهای بین‌المللی تاکید کرد: با وجود آنکه ملت ایران در سوگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دارند اما با شناختی که ما از ایشان داشتیم می‌دانیم که این خبر خوش برای ایشان اهمیت بسیار زیادی داشت زیرا تمام علاقه آیت‌الله هاشمی و مسوولان کشور رونق و آبادانی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کنار ورود هواپیماهای جدید باید نوسازی سیستم‌های هوانوردی نیز در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سن ناوگان ایران ۲۳ سال است و این به معنی آن است که در سال‌های آینده باید بسیاری از هواپیماهای فعال در کشور رسماً بازنشسته شوند. ما امیدواریم با تعهدات دوجانبه‌ای که میان ایران و شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفته تمام قراردادها اجرایی شود تا نوسازی ایران ادامه پیدا کند.

آخوندی افزود: در کنار نوسازی صنعت هوایی ما به دنبال آن هستیم تا نوسازی در عرصه‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی نیز پیگیری شود تا به این ترتیب حمل‌ونقل ایران و صنعت گردشگری کشور بار دیگر به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرود نخستین هواپیمای ایرباس این پیام را می‌دهد که ایران ثبات کاملی را در کشور خود به وجود آورده و با وجود تمام جنگ‌افروزی‌ها و کارشکنی‌هایی که اسرائیل و دیگر هم‌پیمانانش داشته‌اند کار خود را ادامه داده است. ما سیاست‌هایمان را در چارچوب توافق‌های برد برد پیگیری می‌کنیم و این امید را داریم که کشورهای غربی به طور خاص آمریکا پس از تحولات سیاسی‌ای که در آینده نزدیک خواهند داشت نیز به تعهدات خود پایبند باشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید