"مدیرعامل"سامسونگ در شرف بازداشت

دادستان ویژه کره جنوبی در نظر دارد تا لی جائه یونگ، نایب رئیس سامسونگ را به اتهام رشوه بازداشت کند.
"مدیرعامل"سامسونگ در شرف بازداشت

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، این پرونده و اتهامات با رسوایی فساد پارک گوئن های، رئیس جمهور کره جنوبی که به همین دلایل استیضاح شد، مرتبط است.

سیاستمداران کره جنوبی در تاریخ ۹ دسامبر، رای به تعلیق رئیس‌جمهور پارک دادند. تصمیمی که دادگاه قانون اساسی این کشور شش ماه فرصت دارد آن را تایید یا لغو کند. تا آن زمان، او رئیس‌جمهور خواهد بود اما اختیاراتش سلب و به نخست‌وزیر، منتقل می‌شود.

لی جائه یونگ که در محافل تجاری به جی وای لی(Jay Y. Lee) معروف است، متهم است که به سازمان‌های غیرانتفاعی تحت مدیریت چوی سون‌-سیل، یکی از معتمدان رئیس‌جمهور پارک گوئن‌ های، رشوه داده است.

گفته می‌شود این پول با این هدف پرداخت شده که در ازای آن از یک اقدام تجاری مناقشه برانگیز این شرکت، حمایت سیاسی شود.

اقدام مناقشه برانگیز سامسونگ در واقع ادغام شاخه عمرانی خود(سامسونگ C&T) با یکی از شرکت‌های وابسته(چیل اینداستریز) بوده‌ است.

اتهام مطرح شده توسط مقامات قضایی این است که سامسونگ ۳.۱ میلیون دلار به یک شرکت تحت مالکیت چوی سون‌سیل و دخترش پرداخت کرده تا در ازای آن، حمایت رئیس‌جمهور را از این معامله به دست آورد.

لی جائه یونگ پیش از این در ارتباط با رسوایی اخیر در برابر سیاستمداران شهادت داده‌ بود و به عنوان متهم توسط بازجویان مورد سوال قرار گرفته بود.

وی هم اکنون معاون اول "سامسونگ الکترونیکس" است. اما از سال ۲۰۱۴ که پدرش، لی کان هی دچار حمله قلبی شد، عملا به عنوان مدیر اجرایی و عامل مجموعه "سامسونگ گروپ" شناخته می‌شود.

شرکت سامسونگ هنوز واکنش رسمی در مورد این درخواست بازداشت نشان نداده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید