تنور داغ بازار مسکن در بهمن ماه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گزارش داد: در بهمن ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
تنور داغ بازار مسکن در بهمن ماه

به گزارش صنعت نویس، مصطفی‌قلی خسروی گفت: در بهمن ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ مبایعه‌نامه به امضا رسید که با توجه به تعداد مبایعه‌نامه‌های بهمن‌ماه ۱۳۹۵ که بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۰۲ مورد بود، آمارها حاکی از افزایش ۸.۶ درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش املاک دارد.

وی افزود: در کل کشور نیز آمارها رشد ۱۰.۶ درصدی قراردادهای خرید و فروش املاک در بهمن ماه را نشان می‌دهد. در بهمن ماه امسال ۶۴ هزار و ۶۷۴ مورد قرارداد خرید و فروش در کل کشور انجام شد. این در حالی است که سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۷۱ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده بود.

خسروی همچنین آمار اجاره‌نامه‌ها را کاهشی دانست و گفت: در سطح شهر تهران قراردادهای اجاره در بهمن ماه ۲۹ درصد کاهش یافت. در این ماه ۱۳ هزار و ۷۴۰ قرارداد اجاره منعقد شد این در حالی است که بهمن ماه سال ۱۳۹۵ تعداد اجاره‌نامه‌ها ۱۷ هزار و ۷۷۷ مورد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به قراردادهای اجاره در کل کشور نیز گفت: آمارهای بهمن نشان می‌دهد در کل کشور نیز شاهد کاهش ۲۳ درصدی اجاره‌نامه‌ها هستیم. در بهمن ماه امسال ۴۵ هزار و ۱۱۸ مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که با توجه به ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد اجاره‌نامه‌های سال گذشته آمارها حاکی از کاهش ۲۳ درصدی این نوع قراردادها دارد.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید