بهای نفت افزایش یافت

امیدواری از تمدید توافق اوپک در نیمه دوم سال 2017 باعث افزایش بهای نفت شد.
بهای نفت افزایش یافت

به گزارش صنعت نویس، به دنبال امیدواری از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کاهش سطح تولید را تا پایان سال 2017 تمدید می کند، بهای نفت امروز با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

 

 باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 27 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 52 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 23 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 49 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد.

 

بهای نفت در هفته گذشته با وجود پایبند بودن کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق کاهش سطح تولید نفت در نیمه نخست سال 2017، بخاطر وجود ذخایر نفتی فراوان با کاهش همراه بود. آمریکا نیز هفته گذشته برای چهاردهمین هفته متوالی بر تعداد سکوهای نفتی خود افزود و تعداد آنها را به 688 سکو رساند.

 

به دنبال انتشار نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و پیشتازی "امانوئل مکرون"، نامزد مستقل در این انتخابات، بهای طلا با حدود یک درصد کاهش به پایین‌ترین سطح در 2 هفته اخیر رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 1.1 درصد کاهش به 1274.70 دلار رسید.

 

امانوئل مکرون با 23.75 درصد آرا و مارین لوپن، نامزد حزب جبهه ملی با 21.53 درصد آرا به دور دوم انتخابات که قرار است 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار شود، راه یافتند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید