45 هزار واحد مسکن مهر مشکل قضایی دارند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 45 هزار واحد مسکن مهر مشکل قضایی دارند و به دادگستری‎ها ابلاغ شده که این پرونده‎ها در اولویت رسیدگی قرار گیرند.
45 هزار واحد مسکن مهر مشکل قضایی دارند

به گزارش صنعت نویس، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از پروژه مسکن مهر بروجرد داشتم، متاثر شدم.

وی تصریح کرد: مشکل نبود آسانسور در برخی از بلوک‎ها باید تاکنون حل می‎شد در این راستا تعاونی‎ها مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 3500 مدرسه در منطقه مسکن مهر کشور نیاز است، افزود: 11هزار میلیارد تومان اعتبار برای خدماتی مانند درمانگاه، مکان‎های ورزشی، فرهنگی، مذهبی و... نیاز است. همچنین 2700 میلیارد تومان برای تکمیل محوطه‎سازی و راه‎های مسکن مهر نیاز است. برای تامین هزینه نصب و انشعاب آب، برق و گاز این سایت‎ها نیز 4000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مسکن مهر طی دو مرحله از 25 به 40 میلیون تومان افزایش یافته است، چون متقاضیان توان پرداخت سهم آورده خود را نداشتند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون بیش از 2000 میلیارد ریال یارانه به مسکن مهر کشور اختصاص یافته و 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این واحدها از دولت درخواست اعتبار شده است.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: برای ساخت مدارس، درمانگاه، مکان‏های فرهنگی و مذهبی زمین می‎توانیم در اختیار دستگاه‎های مربوطه قرار دهیم و فقط برای ساخت مدرسه یک سوم هزینه به عهده راه و شهرسازی است.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید