22 کشته و 238 مجروح در سوانح جاده ای دیروز

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد دیروز (جمعه) در نتیجه 379 سانحه تصادف در کشور، 22 نفر کشته و 238 نفر مجروح شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز مدیریت راه های کشور، دیروز (جمعه) درمجموع 379 سانحه تصادف در کشور رخ داده که 14 مورد منجر به فوت و 156 تصادف نیز منجر به جرح بوده است.
استان سمنان با سه کشته و هفت مجروح بیشترین سهم تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، دیروز (جمعه)، متوسط ساعتی تردد نسبت به روز پیش از آن (پنجشنبه) 0.7 درصد افزایش داشته، در حالی که نسبت به روز مشابه پارسال 0.2 درصد کاهش داشته است.
در مجموع از بیست و پنجم تا بیست و هشتم اسفندماه میانگین ساعتی تردد نسبت به مدت مشابه پارسال 2.9 درصد افزایش داشته است.
استان های دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز در روز جمعه به ترتیب استان های خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان و کرمان بوده اند.
بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور، دیروز،10 جاده و محور مواصلاتی پرتردد کشور نیز به ترتیب شامل آزادراه کرج – قزوین، آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – تهران، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه تهران – قم، تهران – پاکدشت، قم – اراک، آزادراه قزوین –زنجان، آزادراه تهران – ساوه و آزادراه قم – تهران بوده اند.
در روز جمعه، استان های با بیشترین جریان ورودی از بیست و پنجم تا بیست و هشتم اسفندماه به ترتیب مازندران، قزوین و مرکزی بوده اند. همچنین تهران، البرز و گلستان نیز بیشترین جریان خروجی خودروها را در مدت یاده شده به خود اختصاص داده اند.
به گفته سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، میزان تلفات جاده ای در دو روز گذشته به علت افزایش بارندگی و لغزندگی جاده ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: در این روزها بیشترین تصادف ها در بعدازظهر اتفاق می افتد که دلیل بیشتر آن، واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید