10 خودروری غیرقابل‌ اعتماد در بازار!

یکی از قابل استنادترین مراجع میزان قابلیت اطمینان خودروها مطالعه‌ی میزان اطمینان جی دی پاور و تست‌های مجله کانسومر ریپورتز است. این مطالعه بر پایه نظرسنجی از بیش از 35 هزار مالک خودروهای سه‌ساله صورت گرفته و اهمیت بالایی برای خودروسازان و خریداران دارد.
10 خودروری غیرقابل‌ اعتماد در بازار!

به گزارش صنعت نویس، این بار در نظر داریم 10 خودرویی را که از نظر میزان دوام قوای محرکه در ته لیست مطالعه جی دی پاور و همچنین بررسی‌های مجله کانسومر ریپورتز قرار دارند برای شما معرفی کنیم.
6 خودرو از 10 خودروی حاضر در این لیست که کمترین میزان اطمینان را دارند ساخته فیات-کرایسلر بوده و البته 3 خودرو نیز دیگر تولید نمی‌شوند یا در آینده‌ای نزدیک تولید آن‌ها متوقف خواهد شد.

کادیلاک ATS
کوچک‌ترین کادیلاک بازار رقیبی برای ب ام و سری 3 است و درحالی‌که نسخه پرقدرت و گران‌بهای آن یعنی ATS-V حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما اینجا کم می‌آورد. این خودرو کمترین امتیاز برای میزان دوام قوای محرکه و قابلیت اطمینان کلی را به دست آورده و مشکلات تجهیزاتی زیادی از نظر جی دی پاور دارد. کانسومر ریپورتز نیز در تست‌های جاده‌ای این خودرو را ستوده اما از نظر میزان اعتماد تنها 1 ستاره از مجموع 5 ستاره را به آن اعطا کرده است.

کرایسلر 200
200 که هم‌اکنون تولید نمی‌شود در مدل 2014 خود عملکرد خوبی از نظر قابلیت اطمینان نداشته است. البته از نظر تجهیزات و ویژگی‌ها توانسته به 4 ستاره از 5 ستاره دست پیدا کند. این خودرو برای مدل سال 2015 بازطراحی شده اما به نظر نمی‌رسد که قابلیت اطمینان بهتری داشته باشد زیرا کانسومر ریپورتز نیز از نظر میزان اطمینان امتیاز پایینی به آن داده و کرایسلر 200 را در میان 10 خودروی بد سال 2017 قرار داده است.

داج آونجر
آونجر میدسایز آخرین بار در سال 2014 فروخته شد و همانند کرایسلر 200 که از نظر مکانیکی قرابت‌هایی دارد میزان اطمینان پایینی دارد. کانسومر ریپورتز نیز نظر خوبی روی این خودرو نداشته اما چندین تست و بررسی معدود درباره آونجر وجود دارند که ویژگی‌های این خودرو نظیر پیشرانه 4 سیلندر پایه و گیربکس اتوماتیک آن را تحسین کرده‌اند.

داج چلنجر
شاید طرفداران پر و پا قرص خودروهای عضلانی از دیدن نسخه های SRT، هلکت و دیمن چلنجر ذوق‌زده شوند اما این خودرو از نظر میزان اعتماد و اطمینان پایین‌ترین امتیازها را از جی دی پاور دریافت کرده است. کانسومر ریپورتز نیز از نظر قابلیت اطمینان تنها 1 ستاره به این خودرو اعطا کرده است.

داج چارجر
نسخه چهار درب داج چلنجر نیز علاقه‌مندان زیادی بین طرفداران دارد و خصوصاً نسخه SRT هلکت آن آدرنالین زیادی را به بدن تزریق می‌کند اما از نظر قابلیت اطمینان بهتر از برادر دو درب خود نبوده و پایین‌ترین امتیازها را کسب کرده است. کانسومر ریپورتز نیز تنها 1 ستاره به چارجر داده است.

داج دارت
دارت به عنوان بازگشت داج به کلاس خودروهای کامپکت شناخته شده اما سال گذشته به خاطر فروش کم و نیاز فیات-کرایسلر به گسترش محصولات سودآور تراک و شاسی‌بلند از خط تولید کنار گذاشته شد. نسخه 2014 این خودرو در مطالعه میزان اطمینان جی دی پاور شرکت داشته و کانسومر ریپورتز نیز کمترین رتبه‌بندی قابلیت اطمینان را برای دارت 2013 در نظر گرفته است.

فیات 500L
جایگزین استیشن مانند و بزرگ فیات 500 کوپه گیربکسی مشکل‌دار و عملکرد کلی ضعیفی دارد. این خودرو در تمامی بخش‌ها پایین‌ترین امتیاز را برای میزان اعتماد دریافت کرده است. کانسومر ریپورتز نیز نه تنها 500L را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین خودروها از نظر قابلیت اطمینان معرفی کرده بلکه پایین‌ترین امتیاز کلی را در میان خودروهای تست شده کنونی به آن داده و در میان 10 خودروی بد سال 2017 نیز قرار دارد.

فورد فیستا
شاید طرفداران خودرو مجذوب عملکرد رالی مانند فورد فیستا ST شوند اما در اکثر بخش‌های مطالعه میزان اعتماد یک خودرو این خودرو پایین‌ترین امتیازها را کسب کرده است. کانسومر ریپورتز نیز از نظر قابلیت اطمینان تنها 1 ستاره برای فیستا ST در نظر گرفته است.

فورد فوکوس
فوکوس کامپکت از نظر قابلیت اطمینان جی دی پاور پایین ترین امتیازها را دریافت کرده و در هر بخشی به جز بدنه کمترین رتبه را به دست آورده است. در بخش بدنه تنها توانسته 3 ستاره را به دست آورد. کانسومر ریپورتز نیز فوکوس را خودرویی 1 ستاره‌ای از نظر میزان اطمینان دانسته و از نظر کلی در کلاس خودروهای کامپکت شاهد ته‌نشینی فوکوس هستیم.

مرسدس CLA
یکی از ارزان‌ترین محصولات مرسدس بنز ثابت می‌کند که هرچقدر پول بدهید همان‌قدر آش می‌خورید! این سدان لوکس ساب کامپکت در اکثر بخش‌های مطالعه قابلیت اطمینان جی دی پاور کمترین امتیازها را کسب کرده اما در بخش تجهیزات عملکردی متوسط داشته است. رتبه‌بندی میزان اطمینان کانسومر ریپورتز برای CLA زیر متوسط بوده است. این خودرو نیز در میان 10 خودروی بد سال 2017 کانسومر ریپورتز قرار دارد.

منبع:پدال

افزودن نظر جدید