‌توقف اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های پلیس‌راه حذف می‌شود‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ر‌اه‌اندازی سامانه "پایش هوشمند کنترل ناوگان عمومی" خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این طرح، اتوبوس‌ها جز در صورت تخلف در مسیر راه، دیگر نیازی به توقف در پاسگاه‌های پلیس راه ندارند.

به گزارش تسنیم، داود کشاورزیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به سیستم کنترل جاده‌ای توسط دوربین‌های هوشمند اظهار داشت: تاکنون 34 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور مجهز به دوربین‌های هوشمند برای کنترل راه‌ها شده‌اند که از این تعداد 100 دوربین مربوط به سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین 500 دوربین سیار کنترل جاده‌ای در سطح کشور در نظر گرفته شده که 18 مورد آن در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه پایش هوشمند کنترل ناوگان عمومی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمام حرکات و رفتار ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در سطح کشور به طور دقیق و لحظه‌ای کنترل و ثبت می‌شود.

کشاورزیان افزود: با راه‌اندازی این طرح، اتوبوس‌ها جز در صورت تخلف در مسیر راه، دیگر نیازی  به توقف در پاسگاه‌های پلیس راه ندارند و تمام اطلاعات آنها که در گذشته به طور سنتی ثبت می‌شد توسط این سامانه به صورت هوشمند ثبت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح 40 هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری مجهز به این سیستم می‌شوند و در ادامه این سامانه برای ناوگان باری و کالایی اجرایی می‌شود.

وی در مورد استقرار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: استقرار کامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان منوط به مصوبه هیئت دولت است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید