۳ میلیون تن فولاد روی زمین مانده

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت:حدود ۳ میلیون تن محصول در کارخانجات فولادی روی زمین است.
۳ میلیون تن فولاد روی زمین مانده
به گزارش صنعت نويس، بهرام سبحانی، با اشاره به وضعیت فعلی واحدهای فولادی کشور، اظهار داشت: تولیدکنندگان فولاد به همراه ایمیدرو برای حل مشکلات واحدهای فولادی کشور اقدام به تهیه بسته حمایتی برای این صنعت کرده بودند که هنوز به تصویب نهایی مسئولین نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه حذف ارز مبادلاتی برای واردات 4 محصول فولادی یکی از تصمیمات مناسب برای تولیدکنندگان فولاد بوده است، افزود: افزایش تعرفه فولاد هم قرار شده به محض تصویب نهایی در اوایل سال آینده اجرایی شود.
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: در این بسته حمایتی پیشنهادات مختلفی برای ارائه تسهیلات ارزان و ثابت نرخ انرژی به واحدهای تولیدی پیشنهاد شده بود که امیدواریم اجرایی شود.
 
 سبحانی با بیان اینکه موضوع خرید دین برای بخش های فولادی مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته و حتی به تعدادی از بانک ها هم ابلاغ شده است، گفت: هنوز این موضوع هم عملیاتی نشده است.
 
وی با بیان اینکه هنوز تقاضا در بازار فولاد افزایش نیافته است، تصریح کرد: امروز حدود 3 میلیون تن محصول در کارخانجات فولادی روی زمین است، برخی واحدها هم برای جبران نقدینگی خود محصولات خود را با ضرر صادر می کنند.
 
تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید