گوشت قربانی را امروز نخورید!

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از همه افراد خواست گوشت قربانی را به مدت حداقل 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و فردای عید قربان(روز شنبه) آن را مصرف کنند.

به گزارش صنعت نویس، بهمن خدادادیان با اشاره به عید قربان و افزایش خرید گوشت و گوسفند قربانی، گفت: یکی از بیماری‌های منتقله از طریق دام و مصرف گوشت آن تب کریمه کنگو است و در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما گوسفند قربانی را از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی افزود: در سطح شهرها، شهرداری مراکزی را در نظر گرفته که افراد می‌توانند گوسفند قربانی را از این مراکز که تحت نظر دامپزشکی است، تهیه کنند.

خدادادیان با اشاره به اینکه مردم گوسفند را به طور معمول به خانه آورده و در خانه قربانی می کنند، گفت: توصیه ما این است مردم این کار را در محیط غیراز منزل انجام داده و در صورت آوردن به خانه، گوسفند را در حیاط و یا پارکینگ نگهداری کنند.

وی در خصوص نزدیک شدن کودکان به گوسفند قربانی هشدار داد و از والدین خواست از نزدیک شدن کودکان خود به گوسفند جلوگیری کرده و مانع تماس کودکان با بدن دام و بویژه کنه‌های روی بدن دام شوند.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: بعد از قربانی کردن گوسفند نیز افراد باید محل را با محلول سفید کننده یک درصد بشویند و برای همین باید یک پیمانه سفید کننده(وایتکس) را در یک ظرف آب ریخته و با آن محل ذبح را شست و شو دهند.

خدادادیان افزود: افراد همچنین باید لباسهای خود را پس از ذبح شسته و در صورت امکان از روپوش استفاده کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار در خصوص مصرف بلافاصله گوشت قربانی پس از ذبح، گفت: افراد باید گوشت دام را پیش از مصرف به مدت 24 ساعت داخل یخچال نگهداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال عید قربان روز جمعه است، افراد باید با نگهداری حداقل 24 ساعته گوشت داخل یخچال، روز شنبه گوشت قربانی را مصرف کنند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: این کار موجب خواهد شد عمده ویروس‌ها و میکروب‎های احتمالی گوشت، حتی ویروس تب کریمه کنگو از بین برود.

این کارشناس بهداشت افزود: از همه افراد می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه دام با شماره 190 بهداشت تماس گرفته و سایر موارد در خصوص عرضه و ذبح غیرمجاز دام را به شماره 1512 دامپزشکی اطلاع دهند.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید