کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا به آلمان رسید

سخنگوی گمرک ایران گفت: کیت‌های تشخیص کرونا، ساخته شده توسط متخصصان ایرانی، به آلمان رسید.

صنعت نويس: سید روح‌الله لطیفی اظهار داشت: کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، طی دو روز گذشته به آلمان رسید.

وی ادامه داد: این محموله شامل ۲۰۰ ست از کیت‌های تشخیصی کرونا است که هر ست آن برای ۱۰۰ آزمایش تشخیصی به کار می‌رود، این محموله برای ۲۰ هزار تست تشخیصی این بیماری استفاده خواهد شد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: این محموله به همراه محموله ۲۲۰ ستی برای ترکیه در گمرک فرودگاه امام (ره)، ۱۷ اردیبهشت اظهار شده و مراحل قانونی آن انجام شده بود که به دلیل محدودیت‌های پروازی محموله برای کشور ترکیه روز بعد از صدور اظهارنامه صادراتی و محموله کشور آلمان دو روز گذشته پس از چند روز توقف با پرواز هواپیمایی قطر به این دو کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشور در موضوع کیت تشخیص کووید ۱۹ گفت: از این دو محموله ۴۲۰ هزار تست کرونا گرفته می‌شود و شرکت دانش بنیان داخلی سازنده این کیت‌ها اعلام کرده است که ظرفیت بسیار بالاتری در تولید انبوه و صادرات آن به کشورهای جهان را داراست و چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی منتظر دریافت و خرید این محموله‌ها از ایران هستند که محدودیت‌های پروازی مانعی بزرگ برای ارسال این کیت‌ها ایجاد کرده است که امیدواریم با افزایش پروازهای بین‌المللی مشکلات پیش رو بی اثر شوند.
مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید